8 - 01 - 2018
خبر
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به
جشنواره موسیقی فجر
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سیوسومین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:
بسمه تعالی
فرهنگ و هنر هر ملت، آینه تفکرات، باورها و آرمانهای اوست. فرهنگ پویا و هنر ایران اسلامی، نماینده فضیلتجویی مردمان این سرزمین است و فراخوانی عمومی برای جهان امروز به سوی مشارکت در ارزشهای معنوی، امیدواریها و نگاههای سازنده اجتماعی و در این میان، هنر موسیقی ساکنان این خاک، پرده در پرده، سرشار از زیباییها، کمالخواهیها، رهاییها و ظرافتها و ظرفیتهایی است که هرچنداز جاری نغمهها و کلام بلند پیشینیان، سیراب است اما یقینا گنجایش نگاههای تازهتر و آفرینشهای خلاقانهتر را نیز در خود میبیند و رویداد «جشنواره بینالمللی موسیقی فجر»، در مسیر ارتقا میکوشد تا از اینگونه فراگیر و موثر هنری، اقلیمهای کشفناشده خود را در عرصه تولید و ارائه آثاری شایستهتر و متناسبتر با پیشینه فرهنگی- هنری این سامان، جستوجو کند.
از این منظر نگرش سیاستگذاران و دستاندرکاران برگزاری سیوسومین دوره آن، درک و گسترش قلمروهای وسیعتر و متفاوتتر موسیقی ایران، در سایه بهرهمندی از تجربه پیشکسوتان و استعداد گشایشگر جوانان است. هدایت بهینه این جشنواره به سمت تحولات سازنده در ساختار و تنوع بخشهای آن در دورههای اخیر و مشارکتدهی گسترده اهالی موسیقی در حوزههای برنامهریزی و اجرا بر این موضع، مبتنی بوده است.
تلاش و همت تمامی فعالان در این جشنواره را قدر دانسته و توفیق همراهان این رویداد بزرگ را در قامت جشنهای فاخر فجر انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند متعال خواستارم.
«شاهزاده و گدا» سال آینده روی صحنه میرود
مهر- علی پویان که سالجاری نمایش «گالیله» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برد درباره برنامههای جدید اجرایی خود در زمینه کارگردانی تئاتر گفت: تیر و مرداد سال ۹۷ یک نوبت اجرا در تالار وحدت دارم و قصدم بر این است که نمایش «چنین گفت سیمرغ» را که برگرفته از فرازهای شاهنامه فردوسی است روی صحنه ببرم.
او ادامه داد: این نمایش مبتنی بر حرکت و موسیقی زنده ایرانی که به نوعی برگرفته از موسیقی سنتی ایران باستان است، اجرا خواهد شد.
پویان با بیان اینکه قصد دارد در نیمه دوم سال ۹۷ نیز نمایش «شاهزاده و گدا» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد، اظهار کرد: قرار است با مدیریت مجموعه تئاتر شهر درباره زمان دقیق اجرای این نمایش که برگرفته از اثر مارک تواین است، مذاکرهای داشته باشیم ولی به طور قطع اجرای این اثر در نیمه دوم سال آینده خواهد بود.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: اجرای دو نمایش «چنین گفت سیمرغ» و «شاهزاده و گدا» تداخلی برای تولید با هم نخواهند داشت و احتمال دارد بخشی از گروه بازیگری دو اثر با هم مشترک باشند.
تمجید مهران مدیری از علیرضا عصار
ایسنا- مهران مدیری در کنسرت علیرضا عصار گفت: من شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فکر کرد. اصلا فکر نمیکردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت.
به گزارش ایسنا، مهران مدیری که شامگاه چهاردهم دیماه در آخرین شب اجرای علیرضا عصار، مهمان کنسرت این خواننده پاپ شده بود روی سن رفت و با اشاره به وقفه چندساله در فعالیت موسیقایی عصار، گفت: علیرضا دوست عزیز و دوستداشتنی من است. از نزدیک شاهد بودم او شش، هفت سال خودخواسته در خانه نشست و فقط فکر کرد و دید و شنید.
این کارگردان ادامه داد: اصلا فکر نمیکردم بشود با این عظمت و درخشش برگشت. فقط برخی هنرمندان میتوانند تا این اندازه قدرتمند برگردند. این موضوع باعث افتخار ماست و امیدوارم او هر روز درخشانتر باشد. در بخش دیگری از این کنسرت، عصار قطعهای را به آتشنشانان حادثه پلاسکو تقدیم کرد و با اشاره به همزمانی کنسرت سال گذشتهاش با این حادثه گفت: این ترانه برای آتشنشانها و به شکل کلی امدادگرها ساخته شده است که متاسفانه سال گذشته آن را برای اجرا آماده نداشتیم. اجرای این قطعه را به روح بزرگ آن عزیزان و خانوادههایشان تقدیم میکنم. برای اجرای این ترانه، عصار پشت پیانو نشست و یک گروه کر با اعضای کمسن و سال خود به ارکستر اضافه شد. هنگام اجرای این قطعه تصاویری از امدادگرها پخش میشد و مردم ایستاده گروه را تشویق میکردند.
آمیتاب باچان خبر داد؛
نولان به هند میرود
مهر- آمیتاب باچان در بلاگش اعلام کرد کریستوفر نولان کارگردان مطرح سینما ماه مارس به دعوت کداک راهی هندوستان میشود. بازیگر مشهور بالیوود افزود: کداک به عنوان بزرگترین نام در صنعت فیلم شناخته میشود و قرار است دوباره جایگاه خود را به دست آورد. بسیاری از کارگردانها و تهیهکنندگان جهان ارزش زیادی در تولید فیلم میبینند و این میتواند برای همه آنها مهم باشد. درست مانند «دانکرک» فیلمی که توسط کارگردان بزرگ کریستوفر نولان ساخته شده؛ کسی که همیشه فقط از فیلم برای تولید تصاویرش استفاده میکند.
باچان نوشته است: حدود یک ماه و خردهای دیگر، خود آقای نولان به هند میآید تا به چنین موضوع مهمی کمک کند.
این چهره مشهور که اکنون ۷۵ ساله است ماه پیش گفته بود اینکه هنوز در عصر دیجیتال از صنعت فیلم نام میبریم، خوشبینکننده است و او معتقد است هالیوود دوباره به استفاده از فیلم برمیگردد.
وی نوشته است: اول از همه برای اینکه آرشیو فیلمها، تعمیر و نگهداری آنها مهم است و دوم اینکه برای حمایت از جهان کداک باید همه دوباره تلاش کنیم. معتقدم لسآنجلس و هالیوود دوباره به فیلم بازمیگردند. آنها میگویند کیفیت و حس و رنگ فیلم بینظیر است. در این صورت چه به روز دیجیتال میآید؟ آن هم باقی میماند و میتواند هماهنگ با فیلم یا برای تکمیل آن به کار رود اما همه مراحل پساتولید باید دیجیتال انجام شود. این بازیگر پیشکسوت همچنین درباره اینکه کمپانی فیلم کداک به هند برمیگردد در توئیتی نوشت از این امر بسیار هیجانزده است.
باچان توئیت کرد: خبر! فیلم سلولوئیدی دارد برمیگردد. کداک اوایل مارس ۲۰۱۸ مرکز خدمات خود را در بمبئی باز میکند! هالیوود هم دوباره به دوره فیلم برمیگردد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد