26 - 12 - 2017
خبر
از هفته آینده آغاز میشود؛
اجرای طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز
طرح ملی تعویض مخازن فرسوده خودروهای گازسوز بالای ۱۰ سال با تامین مالی نظام بانکی و به همت دبیرخانه دائمی CNG کشور از دهم دیماه جاری اجرایی میشود.
در این خصوص محسن مشایخی، رییس دبیرخانه دائمی CNG کشور در جمع خبرنگاران افزود: از آغاز طرح جایگزین کردن خودروهای دوگانهسوز در صنعت CNG کشور تاکنون تعداد سه میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان تبدیل کارخانهای شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن نزدیک به یک میلیون خودرو نیز توسط شرکت بهینهسازی مصرف سوخت و حدود ۸۰۰هزار تا یک میلیون دستگاه خودرو نیز به صورت غیررسمی دوگانهسوز شدهاند.
به گفته این مسوول، طرح خروج خودروهای فرسوده موجب بازگشت نزدیک به ۴۰۰ هزار مخزن به چرخه حملونقل شده که اکنون بازگشت این مخازن که سابقهای از آنها در دست نیست، محل خطر است.
وی خاطرنشان کرد: با احتساب خودروهایی که سیلندرها را باز کرده و اسقاط شدهاند، بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی دوگانهسوز در کشور وجود دارد که ۲ میلیون آنها تبدیل غیرمجاز بوده و فاقد شناسنامه است.مشایخی ادامه داد: با توجه به گذشت زمان و نبود نظارت دقیق و استاندارد بر خودروهای تبدیلی و خروج مخازن فرسوده بین سالهای ۸۲ تا ۸۶ که افزون بر یک میلیون خودرو است، ضروری است برای جلوگیری از خطرهای این مخازن اقدامی انجام شود.
رییس دبیرخانه دائمی CNG کشور تصریح کرد: تصمیم دولت بر آن است که مخازن بدون شناسنامه و فاقد اعتبار که اکثر آنها خارجی است و کسی مسوولیت آنها را بر عهده نمیگیرد و همچنین مخازن فرسوده خطرآفرین را تعویض و به جای آنها از مخازن تولید داخلی با گارانتی و دارای شناسنامه استفاده شود.وی خاطرنشان کرد: به همین منظور سامانهای طراحی شده که مالکان خودروها میتوانند با مراجعه و ثبتنام در آن از تسهیلات بانکی استفاده و مخازن جدید دریافت کنند.مشایخی اضافه کرد: این طرح از روز دهم دیماه جاری در چهار استان اراک، تهران، قزوین و اصفهان تا یک ماه به صورت آزمایشی آغاز میشود و پس از آن در همه استانها کلید میخورد.
وام تولید تنها به ۱۳ درصد تولیدکنندگان رسید
با وجود تمام شعارها در حمایت از تولید، آمارها نشان میدهد تا پایان مهرماه فقط ۱۳ درصد از تولیدکنندگان موفق به دریافت تسهیلات شدهاند.
مطابق جدیدترین آمار در راستای تامین مالی بنگاههای تولیدی کوچک، متوسط و طرحهای نیمهتمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انجام میشود تا پایان مهرماه امسال از مجموع ۳۰ هزار و ۳۴۴ واحد تولیدی که برای دریافت این تسهیلات ثبتنام کردهاند ۱۰ هزار و ۶۹۱ واحد تولیدی به بانکها معرفی شده و در نهایت ۳ هزار و ۹۵۴ تولیدکننده موفق به دریافت تسهیلات به میزان ۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شدهاند.
به گزارش تسنیم در استان مرکزی ۲۸۸، خراسانجنوبی ۲۶۰ و فارس ۲۷۲ واحدی تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد