30 - 10 - 2017
خبر
رشد ۱۴ درصدی تولید ایرانخودرو در سال ۹۶
ایکوپرس- تولید ایرانخودرو در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایکوپرس، گروه صنعتی ایرانخودرو در هفتماهه امسال بیش از ۳۹۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این آمار با توجه به تولید ۳۴۲ هزار دستگاه در سال گذشته، نشان از رشد ۱۴ درصدی تولید دارد.
پژو ۴۰۵ با ۸۱ هزار دستگاه، پژو ۲۰۶ با بیش از ۷۷ هزار دستگاه، پژو پارس با ۶۸ هزار دستگاه، سمند۶۰ هزار دستگاه، تندر با بیش از ۲۸ هزار دستگاه و دنا با ۱۹ هزار دستگاه در صدر جدول تولید ایرانخودرو در هفت ماهه نخست امسال قرار دارند.
همچنین در این مدت حدود ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو فروخته شده است که نسبت به فروش ۳۳۲ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی را نشان میدهد.
کرباسیان:
مشکلات صنایع پاییندستی آلومینیوم رفع شد
تسنیم- معاون وزیر صنعت با اشاره به جزییات جلسه رفع مشکلات بخش آلومینیوم، گفت: مقرر شد قیمت شمش در بورس مناسب شود تا نوردیها و سایر تولیدکنندگان در خرید با مشکلات متعدد
روبهرو نشوند.
مهدی کرباسیان با اشاره به مشکلات صنایع پاییندستی با کارخانههای شمش در نحوه عرضه مواد در بورس، اظهار داشت: نخست این مشکل در کمیسیون صنعت مجلس مورد بررسی و سپس با دستور وزیر صنعت یک کمیته تخصصی در وزارت صنعت برای رفع این موضوع تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در این کمیته تخصصی تمام ابعام این موضوع با حضور معاونتهای مربوطه و تولیدکنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: در نهایت مقرر شد قیمت شمش در بورس مناسب شود تا نوردیها و سایر تولیدکنندگان در خرید با مشکلات متعدد روبهرو نشوند.
معاون وزیر صنعت قیمتهای جهانی را مهمترین عامل افزایش قیمت محصولات فولادی دانست و تصریح کرد: در مورد مس هم مشکلات با واردات حل شد به این صورت که میزان کاتد کاهش یافته بود و همین امر باعث شده بود تا شرکت ملی مس از حجم تولید خود کم کند لذا کمبود ایجاد شده با واردات حل شد.
وی درخصوص جزییات جلسه رفع مشکلات بخش آلومینیوم نیز گفت: سندیکای آلومینیوم اعتراضاتی نسبت به عرضه مواد در بورس کالا داشتند که اخیراً با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد معاونت بازرگانی داخلی نسبت به قیمت پایه عرضه شده در بورس بررسیهای لازم را انجام دهد. همچنین قرار شد تا آلومینیوم المهدی و مابقی شرکت عرضه خود را در بورس افزایش دهند تا نیاز صنایع پاییندستی برطرف شود.
کرباسیان اضافه کرد: در کنار این توافقات جلسات مداوم نیز برای جلوگیری از تنش در بخش آلومینیوم برگزار خواهد شد.
جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی
هفته جاری قیمت چند مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته است. قیمت سوناتا هیبرید یک میلیون تومان، اسپورتیج دو میلیون تومان، اپتیما فول یک میلیون تومان و کمری هیبرید دو میلیون تومان افزایش یافته است.
قیمت باقی خودروهای وارداتی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این محصولات در هفته گذشته نداشته است.
قیمت برخی خودروهای وارداتی به شرح زیر است:

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد