10 - 12 - 2019
خبر
کشف ۵۰۰ دستگاه ارز دیجیتال از شرکتی در لوشان
دادستان شهرستان رودبار از کشف و توقیف ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از محل یک شرکت در لوشان خبر داد.
به گزارش ایسنا، هادی بشری از کشف و توقیف ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از محل یک شرکت در لوشان خبر داد.
وی تصریح کرد: براساس گزارش واصله، شخصی به عنوان تامینکننده و نگهدارنده دستگاههای استخراج ارز دیجیتال با همکاری مدیران یک شرکت در شهر لوشان اقدام به بهرهبرداری از سختافزار و استخراج ارز دیجیتال کردند که در راستای صیانت از حقوق عامه و با دستور قضایی، برق شرکت مذکور قطع و سختافزار استخراج ارز دیجیتال به تعداد ۵۰۰ دستگاه به ارزش چهار میلیارد تومان توقیف شد.
دادستان رودبار بیان کرد: برای این اشخاص به اتهام سوءاستفاده از انشعاب برق و نگهداری کالای قاچاق، پرونده قضایی تشکیل شد.
مسوولان میتوانند در توئیتر فعال باشند
رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در خصوص تعیینتکلیف تولید پول مجازی طرحی تهیه و به هیات دولت ارجاع شده و قرار است در این زمینه بررسی بیشتری صورت گیرد.
به گزارش ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به این پرسش که تکلیف استفاده از پول مجازی روشن نیست و استفاده از این نوع پول قانونی است یا نه، اظهار کرد: طرحی تهیه و به هیات دولت ارائه شده و قرار است هیات دولت در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.
وی در رابطه با فیلترینگ تلگرام پس از دو سال افزود: فیلتر شدن به دستور قضایی صورت گرفته و از زمانی که تلگرام فیلتر شده کاربران به پیامرسانهای داخلی روی آوردند به طوری که در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون مشترک فعال عضو پیامرسانهای داخلی هستند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی ادامه داد: کم و بیش تنوع خوبی در پیامرسانهای داخلی کشور وجود دارد که در دسترس کاربران قرار دارد.
فیروزآبادی اضافه کرد: برخی از نیازها در تلگرام برطرف میشود و تلاش دارد به انحای مختلف برخی کاربران در تلگرام بمانند؛ تا چند وقت پیش پوستههایی وجود داشتند که ارتباطات مردم را در این حوزه تسهیل میکرد.
وی در خصوص فعالیت مسوولان در توئیتر و داشتن برنامهای برای رفع فیلترینگ بیان کرد: برنامه باید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که بعد از مدتها قرار است تشکیل شود، مطرح و این کارگروه در این زمینه تصمیمگیری کند. ضمن اینکه به نظر نمیرسد برنامهای برای رفع فیلترینگ از سوی مراجع تصمیمگیرنده وجود داشته باشد.
این مقام مسوول تصریح کرد: مسوولان به این دلیل که مخاطبان خارج از کشور دارند، میتوانند در توئیتر فعالیت داشته باشند.
رییس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با اینستاگرام افزود: در خصوص مذاکرات در حقیقت برنامهای وجود دارد اما از پیشرفت آن اطلاعی ندارم و وزیر ارتباطات مسوول پیگیری این موضوع است.
فیروزآبادی در زمینه کندی اینترنت به ویژه در تهران و کاهش سرعت نت در گوشیهای تلفن همراه ادامه داد: سرعت اینترنت به هیچ وجه کاهش نیافته و شرایط، همان شرایط قبل است؛ به هر حال در حوزه فیلترینگ گاهی اوقات پیچ آن کم یا زیاد میشود.
رییس مرکز ملی فضای مجازی اضافه کرد: در فضای مجازی موارد نگرانکننده و غیراخلاقی وجود دارد که میتوان به شرکتهای هرمی، کلاهبرداریها و جرم و جنایتهای دیگر اشاره کرد که قطعا نگرانکننده است و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده میشود. ما سازمان اجرایی نیستیم و سیاستگذار هستیم و پلیس فتا مسوول رسیدگی به این نوع تخلفات است.
فرار غولهای تکنولوژی از چین
به نظر میرسد که علاوه بر اپل، بسیاری دیگر از غولهای تکنولوژی به دنبال خروج از چین برای تولید محصولات و سختافزارهای تولیدی خود هستند.
به گزارش ایسنا، با تشدید تنشهای سیاسی و بالا گرفتن تب جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، شرکت اپل تصمیم گرفت که به منظور تولید بخش عظیمی از سختافزارهای خود از چین خارج شود. حالا طبق گزارشهای منتشر شده در رسانههای مختلف به نظر میرسد، سایر غولهای تکنولوژی همچون مایکروسافت، گوگل، آمازون و اچپی نیز در حال برنامهریزی برای خروج خط تولید خود از این کشور پهناور شرق آسیایی هستند تا از پرداخت تعرفههای گزاف و سنگین و همچنین تحریم و محدودیتهای وضع شده از سوی دولت ترامپ مصون بمانند. در کنار شرکتهای مذکور، غولهای تکنولوژی دیگری همچون سونی، دل و نینتندو نیز به نظر میرسد که با هدف و دلایلی مشابه به دنبال خروج خط تولید خود از چین هستند. کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که بالا رفتن قیمت تولید در چین باعث کاهش تقاضای خرید در جهان شده است و همین امر موجب شده است این شرکتها خسارات و ضرر و زیانهای مالی فراوانی را متحمل شوند. بنابراین با اینکه انتقال خط تولید و کارخانههای آنها به سایر کشورها میتواند بسیار گران تمام شود، اما با این حال بر ماندن و تولید در چین ارجحیت خواهد داشت.
به عقیده آنها، این شرکتها خط تولید محصولات و سختافزارهای خود را به کشورهای ارزانقیمت جنوبشرق آسیا همچون تایلند، تایوان، ویتنام، اندونزی و فیلیپین منتقل خواهند کرد. بر اساس گزارش وبسایت New Electronics، این در حالی است که دونالد ترامپ، رییسجمهوری آمریکا در جریان برگزاری نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به G20، ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هوآوی و محدودیت شرکتهای آمریکایی برای همکاری با آن را برداشت. حال به گفته تحلیلگران، این مساله از طرفی موجب افزایش امیدواری به پایان تنشهای سیاسی و تجاری چین و آمریکا و آتشبس میان این دو کشور شده و از طرفی دیگر باعث شده آنها نتوانند تصمیم درستی بگیرند و در خروج از چین تعلل کنند.
تخمین سامسونگ برای سهماهه دوم ۲۰۱۹
رویترز گزارش داده است که سود سامسونگ در سه ماه دوم ۲۰۱۹ احتمالا نصف خواهد شد. گفته شده دلیل این موضوع کاهش قابل توجه فروش چیپهای حافظه این شرکت است. اکنون گزارش مالی تخمینی منتشر شده توسط سامسونگ خبر از شرایط کمی بهتر میدهد.
به گزارش دیجیاتو، به نظر میرسد شرایط هوآوی و تحریمهایی که بر آن اعمال شده به سامسونگ هم آسیب زده و بر کاهش سود اثر گذاشته، چرا که هوآوی از مشتریان چیپهای سامسونگ به حساب میآید. تحلیلگران اعلام کرده بودند که سامسونگ در دوره سه ماهه دوم (آوریل تا ژوئن) نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش سود عملیاتی در حدود ۶۰ درصدی (سود عملیاتی معادل ۱۴/۵ میلیارد دلار) و کمترین میزان درآمد در تقریبا سه سال اخیر را ثبت خواهد کرد. اما گزارش اخیر سامسونگ نشان داد که با ۵۶ درصد کاهش اندکی بهتر از پیشبینیها عمل کرده است. بر اساس این گزارش سامسونگ به سود عملیاتی حدود ۶/۵ میلیارد دلار دست یافته است.
سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشیهای هوشمند و نیز بزرگترین تامینکننده چیپهای DRAM و NAND به حساب میآید. کسب و کار مرتبط با چیپها بیش از دوسوم از کل سود این شرکت را تشکیل میدهد اما بازار چیپهای حافظه از مشکل عرضه بیش از حد رنج میبرد و تقاضا از سوی دیتاسنترها نیز کاهش یافته. این موضوع موجب شده در برخی از بازارها که با کاهش فروش مواجه بودهاند قیمت تراشهها کاهش یابد. تحلیلگران باور دارند که بازگشت سامسونگ به شرایط عادی حداقل چند ماه طول خواهد کشید.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد