12 - 12 - 2019
خبر
دبیر کانون انبوهسازان:
سیاست مالیاتی مسکن غلط است
تسنیم- دبیر کانون سراسری انبوهسازان با انتقاد از سیاستهای مالیاتی در کشور گفت: قوانین به گونهای است که به جای سوداگر، میخواهند مالیات را از سازنده مسکن دریافت کنند. فرشید پورحاجت در خصوص مباحث مربوط به اخذ مالیات در حوزه مسکن، اظهار کرد: متاسفانه سیاستهای مالیاتی کشور ناصواب است و حوزه مسکن تحت تاثیر قوانین اشتباهی قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه مسکن الان شفافترین حوزه اقتصادی کشور است که ۹ درصد مالیات ارزش افزوده میدهد، افزود: هیچ حوزه اقتصادی کشور به شفافیت بخش مسکن نیست، کارگاههای تولیدی کوچک و بزرگ این حوزه مالیات ارزش افزوده پرداخت میکنند. علاوه بر این مالیات نقل و انتقالات را هم داریم. وی ادامه داد: همچنین عوارض سایر وجوه و مالیات بر عایدی بر سرمایه را براساس قانون داریم. دبیر کانون سراسری انبوهسازان در عین حال با بیان اینکه بخش مسکن کشور تحت تاثیر قوانین اشتباهی است، تصریح کرد: اگر سازمان امور مالیاتی ماده ۷۷ مالیاتهای مستقیم اجرا کند، اجرای آن به معنای تعطیلی کارگاههای ساختمانی است. پورحاجت در بیان دلیل این موضوع گفت: متاسفانه به جای اینکه برویم مالیات را از سوداگر بگیریم آمدهایم در زمان ساختوساز میخواهیم مالیات را از تولیدکننده بگیریم که این مساله باعث کاهش شدید تولید مسکن در کشور خواهد شد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:
نظام مهندسی صرفا به منافع سوداگرانه توجه میکند
مهر- رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به دریافت هزینه صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان از سال ۹۵ تاکنون از سوی نظام مهندسی گفت: این سازمان خدماتی در مقابل هزینهها نداده است. محمد سالاری در نشست هماندیشی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شورای شهر تهران درباره شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت: از سال ۹۵ شهرداری پول صدور شناسنامه فنی ملکی را از متقاضیان دریافت کرده و آن را به حساب نظام مهندسی تهران واریز کرده است اما نظام مهندسی خدمتی در مقابل این هزینهای که از مردم دریافت میشود ارائه نمیدهد.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران سامانهای را برای صدور شناسنامه فنی ملکی صادر کرده است که بگوید چنین شناسنامهای را صادر میکنیم اما باید این شناسنامه، واقعی باشد و اگر قرار باشد همان شناسنامه فنی ملکی صوری سابق باشد، به تاریخ مهندسی کشور لطمه زدهایم.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: به من گفته شد که امروز قرار است سامانه شناسنامه فنی ملکی ساختمان در این جلسه صادر شود. من نمیدانستم قرار است چنین اتفاقی بیفتد، اگر میدانستم قطعا با شرط و شروط میآمدم. وی یادآور شد: باید در رسانهها مطالبه برای مردم ایجاد کنیم که از نظام مهندسی بخواهند تا شناسنامه فنی ملکی را در تراز آنچه در قانون آمده صادر کند و با خدمات همراه باشد. باید وقتی مردم ملکی خریداری میکنند، سوال کنند که آیا این ساختمان شناسنامه فنی ملکی دارد؟ در این صورت است که این شناسنامه برای املاک ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد. اما در حال حاضر نه تنها کسی درباره شناسنامه فنی ملکی سوال نمیکند که حتی برخی نمیدانند باید چنین شناسنامهای برای هر ساختمان صادر شود.
عضو شورای شهر تهران افزود: در خلأ صدور شناسنامه فنی ملکی، برخی به اسم برند بودن طراحی معماری آنها پول میدهند تا تابلوی شناسنامه فنی ملکی را در کارگاه ساختمانی با نام آن برند نصب کنند تا بتوانند بعدا ساختمان را چند برابر قیمت واقعی به فروش برسانند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد