13 - 12 - 2019
خبر
عضو کمیسیون صنایع مجلس
منع مردم از دسترسی به گوگل نتیجه عکس میدهد
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اظهارات اخیر دبیر شورایعالی فضای مجازی مبنی بر عدم استفاده مردم از گوگل گفت: نباید عدهای بالا بنشینند و برای مردم نسخه بپیچند چرا که منع کردن مردم از دسترسیها نتیجه عکس میدهد.
به گزارش دیجیاتو، عبدالله رضیان در ادامه گفت: فضای مجازی پادگان نیست که مردم را به خط کنیم، بلکه باید به مرور زمان و با تقویت زیرساختهای داخلی و مهمتر از آن تقویت اعتماد عمومی، کاربران را به استفاده از بسترهای بومی دعوت کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون زمزمههای بالا گرفتن اختلافات در شورایعالی فضای مجازی گفت: مسوولیت ریاست این شورا با رییسجمهور است و باید سیاستهای کلان فضای مجازی را تعیین و ابلاغ کنند و اینکه دبیر شورایعالی فضای مجازی خودش منتقد اقدامات دستگاههای دولتی در حوزه شبکه ملی اطلاعات شده، مایه تعجب است.
به تازگی سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی در مصاحبهای با آخرین خبر اقدامات وزارت ارتباطات در رابطه با شبکه ملی اطلاعات را زیر سوال برده بود. او گفته بود که اگرچه پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در قسمت کلاسیک در همه کشور به خوبی اجرا شده اما اگر شبکه ملی اطلاعات به شکل صحیح پیادهسازی شده بود نیازی نبود تا مردم از خدمات شرکتهای خارجی مانند گوگل استفاده کنند. فیروزآبادی اظهار کرده بود: در الزامات ما، این شبکه باید استقلال داشته باشد برای همین الزام کردیم که خدمات پایه، ملی باشند. مثلا الان برای پیدا کردن اطلاعات از گوگل استفاده میکنیم که این درست نیست. اطلاعات ما از طریق آمریکا بیاید، این نقطه اختلاف ماست. یا در حوزه پیامرسان بدون اغراق بالای ۹۰ درصد محتوای پیامرسانها در کشور روی پلتفرمهای خارجی است. تعداد کاربران پیام رسانهای داخلی از ۱۰ درصد بیشتر است اما از لحاظ حجم کارکرد بیش از ۹۰ درصد روی پیامرسانهای خارجی هستیم که دلیلی ندارد. این یعنی ما استقلال در فضای مجازی نداریم و نمیتوانیم اعمال حاکمیت کنیم. وقتی من یک داروخانه را جستوجو میکنم گوگل داروخانهای را به من نشان میدهد که پول آگهی گرفته است. امنیت هم نداریم چون ممکن است ما را به جاهای بدی ببرد که به صلاح کشور نیست. این نکات مورد اختلاف ماست.
استراتژی ما به رسمیت شناختن ارز دیجیتال است
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اصلیترین استراتژی ما به رسمیتشناسی ارز دیجیتال است. به رسمیتشناسی به این معنی که از لحاظ قانونی پروانه بهرهبرداری برای استخراج ارز دیجیتال صادر شود.
به گزارش ایلنا، امیر ناظمی با بیان اینکه به رسمیتشناسی ارز دیجیتال یکسری الزامات دارد که آن الزامات باید رعایت شود، گفت: وزارت ارتباطات، تقاضای خود را در این باره ۸ ماه پیش به دولت داده است و این تقاضا به جلسات کمیسیونهای دولت رفت و نهایتا در هیات وزیران مطرح شد که با آن موافقت نشد و بار دیگر به کمیسیونها برگشت. ناظمی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصاد گفت: در جلسه کمیسیون اقتصاد که دوشنبه هفته گذشته برگزار شد و اغلب وزرای مرتبط با موضوع و معاونهای آنها حضور داشتند، پیشنهادات ما برای به رسمیتشناسی ارز دیجیتال بار دیگر مطرح شد. به گفته وی چند چالش در بخشهای مختلف پیشروی رمزارز وجود دارد که یک بخش آن اقتصادی و مربوط به وزارت اقتصاد و امور دارایی است.
ناظمی گفت: در جلسه روز دوشنبه آقای دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی، نگاه مثبتی به پیشنهادات ما داشتند. همچنین بخش مهم دیگر مربوط به بانک مرکزی است که آقای همتی نیز موافق کلیات پیشنهادات در این زمینه بودند. وی با تاکید بر اینکه در این زمینه بیشترین مشکل را با وزارت نیرو داریم، اظهار کرد: در همان جلسه با آقای اردکانیان نیز صحبت کردیم، اما به بررسی همه بندها نرسیدیم و ادامه مباحث به جلسه هفته آتی کمیسیون موکول شد.
ناظمی ابراز امیدواری کرد پس از جمعبندی موضوع در جلسه هفته آتی کمیسیون پیشنهادات وزارت ارتباطات به هیات وزیران برود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه پیشنهادات ما برای به رسمیتشناسی ارز دیجیتال چند مبنای اصلی دارد، اظهار کرد: یکی از این مبناها استخراج ارز دیجیتال در ساعات غیرپیک است.
ناظمی ادامه داد: مبنای دیگر این است که در ساعات غیرپیک و در یک بازار رقابتی قیمت برق به دست آید نه اینکه یک قیمت مشخص برای آن تعیین شود، به عبارت دیگر نیروگاهها اجازه داشته باشند برق با قیمت رقابتی، نه قیمت شبکه و معین به متقاضیان بفروشند. وی تصریح کرد: در پیشنهاد ما قیمت برق را بازار عرضه و تقاضا تعیین میکند چراکه اگر قیمت معین باشد رقابتپذیری از این فعالیت گرفته میشود، به عبارت دیگر عرضه براساس تقاضا صورت میپذیرد و برق مازاد در ساعات غیرپیک با قیمت رقابتی عرضه میشود و طرف تقاضا نیز امکان انتخاب دارد. ناظمی همچنین تسهیل سرمایهگذاری در قسمت نیروگاهی یا هر منبعی که بتواند به استخراج رمزارز کمک کند را از دیگر مبناهای پیشنهادات وزارت ارتباطات عنوان کرد. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: موارد ذکر شده پیشفرضهای ما هستند که اگر وزارت نیرو بپذیرد فکر میکنیم مشکلی در زمینه استخراج ارز دیجیتال در کشور وجود نداشته باشد.
هوآوی در آمریکا تعدیل نیرو میکند
شرکت هوآوی تصمیم دارد تعدادی از کارمندان خود در ایالات متحده را اخراج کند. طبق گزارشها در نتیجه این تصمیم احتمالا صدها نفر شغل خود را از دست بدهند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت چینی هوآوی تصمیم دارد از تعداد کارمندان خود در ایالات متحده آمریکا بکاهد. این در حالی است که شرکت چینی همچنان درگیر پیامدهای قرار گرفتن در فهرست سیاه آمریکاست. به نوشته روزنامه والاستریتژورنال، هوآوی از کارمندان خود در زیرمجموعه تحقیق و توسعه خود یعنی Futurewei Technologies میکاهد. در این شرکت حدود ۸۵۰ نفر در آزمایشگاههایی در سراسر آمریکا کار میکنند.
به گفته یکی از منابع آگاه احتمالا در نتیجه این تصمیم صدها نفر شغل خود را از دست بدهند. این در حالی است که پس از وضع تحریمهای آمریکا، کارمندان چینی هوآوی میتوانستند به چین بازگردند و همچنان شغل خود را حفظ کنند. هفته گذشته ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد دولت این کشور به برخی شرکتها اجازه میدهد به طور مشروط کالاها و سرویسهای خود را به هوآوی بفروشند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد