6 - 11 - 2022
مسکن در بحران
«جهانصنعت»- وزیر راهوشهرسازی گفت: امروز موضوع مسکن در کشور در یک شرایط بحرانی است و در برخی شهرها ٧٠ درصد سبد خانوار به مسکن تعلق میگیرد و این نشان میدهد که شرایط خوبی نداریم و عقبماندگی در این حوزه بسیار زیاد است.
رستم قاسمی شنبه (دیروز) در آیین کلنگ زنی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز افزود: باید کاری کنیم که در حوزه مسکن یک جهش جدی اتفاق بیفتد. او اظهار داشت: امروز عرضه و تقاضا در مسکن فاصله زیادی دارد، به ویژه اینکه طی هشت سال گذشته مسکنی ساخته نشده است.
وزیر راهوشهرسازی افزود: در دولتهای نهم و دهم در بحث مسکن مهر ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد ساخته شروع شد که کماکان حدود ٢٢٠ هزار واحد آن باقیمانده است.
قاسمی بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز براساس برنامه، ظرف چهار سال چهار میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود که تاکنون یک و نیم میلیون واحد در دست اجرا داریم و تا پایان سال به ٢ میلیون واحد خواهد رسید.
او گفت: در استان فارس نیز حرکت جدی و خوبی در بحث نهضت ملی مسکن آغاز شده و امروز شاهد آغاز ساخت افزون بر ۴٠ هزار واحد در این استان هستیم.
وزیر راهوشهرسازی بیان کرد: امسال شرایط اجاره مسکن در کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و اگر عرضه را افزایش ندهیم این مشکل تشدید خواهد شد و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت اجارهبها هم کاهش یابد.
قاسمی گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم مجوز ویلایی و یک طبقه به مردم بدهیم، چراکه در برخی شهرهای کوچک که بلوکهای چند طبقه ساختهایم به لحاظ اجتماعی مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.
وزیر راهوشهرسازی در خصوص روند پیشرفت آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: تلاش داریم ۶ قطعه این آزادراه را تا پایان سال افتتاح کنیم.
قاسمی افزود: در بحث راهآهن و حملونقل هوایی بر اساس دستور رهبر انقلاب برای تقویت این حوزهها برنامههایی در دست اجرا داریم. او ادامه داد: وضعیت ناوگان هوایی کشور مطلوب نیست و ناوگان ریلی نیز عمر بالایی دارد که در این دو حوزه قراردادهایی با خارج منعقد کردهایم که امیدواریم با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب شاهد تحول در حملونقل کشور باشیم.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد