15 - 07 - 2020
وضعیت قرمز
کرونا همچنان قربانی میگیرد. شیوع این ویروس چینی شدت گرفته و مردم بسیاری را مبتلا کرده است. آمارهای روز گذشته وزارت بهداشت بیانگر آن است که طی ۲۴ ساعت دو هزار و ۵۲۱ نفر به کرونا مبتلا شدهاند و ۱۷۹ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتهاند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند.
این ویروس البته بازار مخصوص به خود را ایجاد کرده است؛ بازار فروش الکل و ماسک. برخی کاسبان اما از شرایط نابسامان کنونی نیز سوءاستفاده کرده و سر مردم را کلاه میگذارند.
بسیاری از الکلهای موجود در بازار تقلبی بوده و الکل آنها به ۱۸ درصد نیز نمیرسد. بسیاری از الکلهای شرکتی آب و رنگ هستند. بسیاری از کاسبان نیز ماسکهای کهنه را از داخل سطلهای زباله و یا سطح شهر جمعآوری میکنند، آنها را اتو کرده و با سلفون پلمب میکنند و به مردم میفروشند. برخی از کاربران میگویند داروی رفلاکس معده که ۱۵ هزار تومان قیمت دارد را به جای رمدسیویر در ناصرخسرو به قیمت ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان میفروشند.
بسیاری از مردم همچنان در مراسم عروسی و عزا شرکت میکنند و به این ویروس کشنده مبتلا میشوند.
استاندار تهران محدودیتهای اعمالشده در پایتخت را تایید کرده است. به گفته بندپی، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، فعالیت برخی مشاغل در تهران برای مدت یک هفته تعطیل اعلام شد.
به گفته نایبرییس اتحادیه مشاوران املاک، از سال ۹۷ بخشی از مستاجران شمال تهران به میانه شهر آمدند و مستاجرانی که در میانه شهر بودند به جنوب تهران رفتند، از سوی دیگر گروهی که در جنوب تهران مستاجر بودند به حاشیه شهر نقل مکان کردند آن هم به دلیل آنکه نمیتوانستند اجارهبهای خود را پرداخت کنند.
پروفسور علی جدبابایی رییس دپارتمان مهندسی عمران و محیطزیست
امآیتی شد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد