18 - 10 - 2017
خبر
نامه ۲ وزیر صنعت به دو وزیر اقتصاد؛
درخواست خروج صندوقهای حمایتی از واگذاری سال ۹۶
ایسنا- محمد شریعتمداری در نامهای از کرباسیان درخواست کرد صندوقهای حمایتی این وزارتخانه از فهرست شرکتهای مشمول واگذاری سال ۱۳۹۶ خارج شوند. این در حالی است که پیش از این نعمتزاده نیز به طیبنیا نامهای با همین مضمون نوشته بود.در نامهای که از سوی محمد شریعتمداری به مسعود کرباسیان نوشته شده با استناد به نامه شماره ۶۰.۳۹.۱۵۷ در تاریخ نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ و با عنایت به مفاد نامه شماره ۵۴۳۰۶.۷۴۹۶۴ تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ دبیر هیات دولت آمده است که وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور خروج کامل صندوقهای حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را از فهرست شرکتهای مشمول واگذاری سال ۱۳۹۶ صادر کند.همچنین در ادامه این نامه آمده است که صندوقهای حمایتی مربوطه در فهرست شرکتهای گروه (۳) ماده «۲» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل «۴۴» قانون اساسی قرار گیرد.باید خاطرنشان کرد که در تاریخ نهم اردیبهشتماه سالجاری نیز محمدرضا نعمتزاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در نامهای به علی طیبنیا، وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی درخواست کرده بود که عناوین صندوقهای حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فهرست شرکتهای مشمول واگذاری سال ۱۳۹۶ خارج شود.گفتنی است نعمتزاده در نامهای تحت عنوان اصلاح آییننامه اجرایی تشخیص، انطباق و طبقهبندی فعالیتها و بنگاههای اقتصادی به دبیر کمیسیون اقتصاد صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایهگذاری صنایع کوچک، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، صندوق توسعه صنایع دریایی و صندوق بیمه سرمایهگذاری فعالیتهای معدنی را به عنوان فهرست صندوقهای تابع این وزارتخانه که به منظور ضمانت، حمایت و توسعه تشکیل شدهاند، اعلام کرد.
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت:
روش محاسبه نرخ بیکاری مورد قبول نیست
ایسنا- معاون خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارهای ارائه شده توسط دولت در خصوص نرخ بیکاری کشور صحیح است اما روش محاسبه این آمار و دادههای اندازهگیری شده مورد قبول نیست و باید اصلاح شود.
بیژن پناهیزاده، اظهار کرد: اینکه هر شخصی در هفته یک ساعت کار کند، جزو نیروهای شاغل به حساب آید و دولت در آمار، آن فرد را به عنوان بیکار تلقی نکند، روشی اشتباه است و باید تصحیح شود.
وی افزود: اگر دولت با این روش نرخ بیکاری را اعلام کند، باعث میشود آمارهای ارائه شده در این زمینه از واقعیت مقداری دور باشد.
پناهیزاده تصریح کرد: دولت اگر برای محاسبه نرخ بیکاری، شخصی را مدنظر قرار دهد که ۱۵ روز در ماه کار میکند، قطعا آمار نرخ بیکاری چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا تعداد افرادی که هفتهای یک ساعت کار میکنند با افرادی که در ماه ۱۵ روز به بالا کار میکنند بسیار تفاوت دارد و بیشتر هستند.وی عنوان کرد: براساس آمارهای دولت، در حال حاضر حدود سه میلیون بیکار وجود دارد اما در واقعیت مردم این مساله را حس نمیکنند و نرخ بیکاری از این میزان بالاتر است و دلیل این مساله نیز آن است که دولت روش و دادههای متفاوتی را برای سنجش نرخ بیکاری مدنظر قرار میدهد.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد