25 - 09 - 2017
خبر
تنوع مدل هواپیما در ایرلاینها محدود میشود
فارس- معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از محدودیت تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی خبر داد. محمدجواد تقوایی در هفدهمین جلسه ماهانه معاونان و مدیران شرکتهای هواپیمایی با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان بیان کرد: در حال بررسی و تدوین مقررات جدیدی جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهای هواپیمایی هستیم زیرا تنوع تایپ میتواند مشکلات بسیاری در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکتهای هواپیمایی ایجاد کند و فرآیندهای مهندسی و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانی شرکت هواپیمایی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت: مشاهده میشود شرکتی هشت فروند هواپیما از پنج تایپ متفاوت در ناوگان خود دارد که خود معضل بزرگی است در این خصوص درصدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم، بدینترتیب شرکتهای هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامهریزی فعالیتها و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.
تقوایی از معلق شدن مجوز بهرهبرداری خطوط هواپیمایی در صورت عدم اثربخشی نظام کیفی و ایمنی آنها خبر داد. وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنی و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایی توجه شایسته نمیشود، مدیران کیفی و ایمنی باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایی باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفی مشخصکننده وضعیت خط هوایی خواهد بود. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت عدم اثربخشی سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنی، یافته سطح یک به شرکت هواپیمایی گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازی آن متوقف و تعلیق خواهد شد.
در ادامه این جلسه مجید حسنلو قائم، مقام معاون استاندارد پرواز، درخصوص اهمیت نظام ایمنی و تضمین کیفیت مطابق مقررات
CAO. IRI AIR OPSتوضیحاتی را ارائه داد و بر سطح یک بودن یافته عدم اثربخشی نظام کیفی تاکید کرد. وی بیان کرد: یافته سطح یک به این مفهوم است که هر عدم تطابق جدی با مقررات حتما ایمنی پرواز را به خطر میاندازد و مطمئنا ریسک خطر آن در سطح غیرقابل قبول است. وی افزود: هر شرکتی که تضمین مرغوبیت (کیفی) آن تاثیرگذار و بهبودپذیر نباشد، مشمول یافته سطح یک است.
فاینانس ۲/۱ میلیارد یورویی روسی نهایی شد
ایلنا- قائممقام وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن فاینانس ۲/۱ میلیارد یورویی روسها برای برقیسازی خط آهن گرمسار- اینچه برون خبر داد. اصغر فخریه کاشان با بیان اینکه قرارداد فاینانس ۲/۱ میلیارد یورویی با روسها نهایی شده است، گفت: وزارت راهوشهرسازی پروژههایی برای استفاده از فاینانس ۵۰ میلیارد دلاری و وام پنج میلیارد دلاری مصوب در بودجه امسال تعریف کرده که یکی از آنها فاینانس روسی برای برقیسازی راهآهن گرمسار- اینچه برون است.
وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پروژههایی تعریف کرده که برای اجرای آن میتواند از وام خارجی ۵ میلیارد دلاری استفاده کند، ادامه داد: از این رو قرارداد تامین فاینانس ۲/۱ میلیارد یورویی برای برقیسازی راهآهن گرمسار – اینچه برون با روسها در حال انعقاد داریم. قائممقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین به دنبال نهایی کردن وام ۵۰۰ میلیون دلاری از کشور آذربایجان برای تامین مالی پروژه ساخت راهآهن رشت – آستارا هستیم.
فخریه کاشان با بیان اینکه دولت موافق صددرصدی تحقق وام آذریها برای ساخت راهآهن رشت – آستارا است، اظهار داشت: بخشی از کار به این دلیل متوقف مانده بود که عدهای مردد بودند آیا برای نهایی کردن این قرارداد نیازی به موافقت نمایندگان مجلس است یا خیر. با بررسیهای انجام شده مشخص شد وقتی مجلس مجوز فاینانس پنج میلیارد دلاری را در بودجه تصویب کرده است دیگر نیازی به مجوز مجلس برای وام گرفتن از آذریها نیست.
وی با تاکید بر اینکه قرارداد فاینانس ۲/۱ میلیارد یورویی روسها برای برقیسازی راهآهن گرمسار – اینچه برون نهایی شده است، گفت: یکی از دلایل توقف اجرای این قرارداد تعیین سهم داخل در ساخت است. روسها سهم ۳۰ درصدی برای ایران را پیشنهاد کرده بودند. در آخرین نامهای که برای طرف روس، آقایان واعظی و ظریف ارسال کردم سهم ۴۰ درصدی برای داخل را پیشنهاد دادم.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد