4 - 08 - 2017
خبر
عدم تایید طرح ایمنی متروی تهران- فرودگاه امام (ره)
وزارت راه- یک مقام مسوول در وزارت راهوشهرسازی با بیان اینکه «طرح ایمنی خط متروی تهران- فرودگاه امام(ره) مورد تایید شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راهوشهرسازی قرار نگرفته است»، تصریح کرد: در صورت تایید طرح ایمنی، ابتدا باید این طرح در خط متروی مذکور اجرا شود و پس از اتمام و بازرسی از آن، مسوولان شهرداری تهران برای انجام تشریفات بهرهبرداری از این خط اقدام کنند.یک مقام مسوول در وزارت راهوشهرسازی در خصوص اظهارات مسوولان شهرداری تهران مبنی بر افتتاح خط متروی تهران- فرودگاه امام (ره) در تاریخ ۱۶ مرداد سالجاری به پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی اعلام کرد؛ در جلسات مشترک با مسوولان شرکت متروی تهران مقرر شد طرح ایمنی خط متروی تهران- فرودگاه امام (ره) با توجه به همجواری آن با آزادراه تهران- قم از سوی شرکت متروی تهران تهیه شود تا پس از بررسی شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راهوشهرسازی و در صورت نبود یا رفع ابهامات مورد تصویب قرار گیرد. در حال حاضر طرح ایمنی خط متروی تهران- فرودگاه امام (ره) که از سوی شرکت متروی تهران تهیه شده، مورد تایید شورای فوق نمیباشد.وی از ارسال ایرادات طرح ایمنی متروی فوق در قالب نامهای به شرکت متروی تهران خبر داد و گفت: شرکت متروی تهران، در تاریخ هفتم مردادماه سالجاری طرح ایمنی مربوط را به دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راهوشهرسازی ارائه کرد که با توجه به ایرادات فنی و ایمنی و عدم تایید کارشناسان شورا، قابل طرح در شورای عالی فنی امور زیربنایی نمیباشد.مسوول دبیرخانه شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راهوشهرسازی با اشاره به آخرین جلسه مشترک میان نمایندگان وزارت راهوشهرسازی و شرکت مترو تهران که مورخ ۳۱ تیرماه سالجاری برگزار شد، تصریح کرد: طبق صورتجلسه، شرکت مترو موظف است ظرف ۱۰ روز کاری نسبت به ارائه طرح ایمنسازی که توسط مشاور ذیصلاح تهیهشده باشد، با لحاظ شرح خدمات مورد تایید شورای عالی فنی اقدام کنند تا وزارت راهوشهرسازی به قید فوریت، ضمن بررسیهای لازم، موضوع را در شورای عالی فنی مطرح و نتیجه را اعلام کند.
سیانان:
بوئینگهایی که ایران نخواست، هواپیمای رسمی ترامپ میشود
تسنیم- دو فروند هواپیمای جامبو بوئینگ ۷۴۷-۸ ساخت ۲۰۱۵ که بوئینگ تلاش کرده بود در قالب قرارداد با شرکت ایرانایر به این شرکت بفروشد اما ایرانایر از تصمیم خود برای خرید آنها منصرف شده بود، قرار است به عنوان هواپیمای رسمی ترامپ مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش سیانان، به گفته یک مقام آمریکایی و یک منبع آگاه، نیروی هوایی آمریکا به دلیل نگرانیها از افزایش هزینهها فعلا قصد ندارد هواپیمای جدیدی برای استفاده به عنوان هواپیمای رسمی رییسجمهور آمریکا بسازد. آنها در عوض در حال بررسی امکان بازطراحی دو فروند هواپیمای جامبو بوئینگ ۷۴۷-۸ هستند که در اصل برای یک ایرلاین روسی تولید شده بود که در سال ۲۰۱۵ ورشکسته و از خرید آنها منصرف شد.به گفته دو منبع آگاه، ایرلاین روسی هیچگاه این هواپیماها را تحویل نگرفته است. این هواپیماها تست شدهاند اما هرگز به مشتری تحویل داده نشدهاند و در انبار نگهداری میشوند. یک منبع مطلع گفت با توجه به این وضعیت «نیروی هوایی آمریکا معتقد است احتمالا خرید و تبدیل این هواپیماهای موجود، ارزانتر از خرید هواپیماهای نو خواهد بود».یک منبع آگاه و یک مقام آمریکایی تاکید کردند این معامله هنوز نهایی نشده است. اما به گفته یک منبع مطلع، ملاقات مقامات نیروی هوایی و شرکت بوئینگ در روزهای آینده انجام خواهد شد و احتمالا قرارداد رسمی در هفتههای آینده منعقد خواهد شد. این هواپیماها در سال ۲۰۱۵ تولید شدهاند. این ایرلاین روسی در سال ۲۰۱۵ ورشکسته شد و در اکتبر آن سال به فعالیتهایش خاتمه داد.شرکت روسی ترانسایرو، سه فروند هواپیمای بینقارهای ۷۴۷-۹ به شرکت بوئینگ سفارش داده بود. به گفته یک منبع آگاه، بوئینگ همچنین تلاش کرده بود این دو هواپیما را در قالب قرارداد با شرکت ایرانایر به این شرکت بفروشد اما ایرانایر از تصمیم خود برای خرید هواپیماهای غولپیکر ۷۴۷-۸ بوئینگ و ای ۳۸۰ ایرباس منصرف شده است. این هواپیماها هماکنون در یک انبار هواپیما در ویکتوریای کالیفرنیا نگهداری میشوند.
نظاممهندسی خواستار توقف آییننامه کنترل ساختمان شد
ایسنا- سازمان نظام مهندسی قصد دارد با ارسال نامهای از رییس جمهور درخواست کند تصویب آییننامه کنترل ساختمان به بعد از تصویب اصلاحیه قانون نظاممهندسی موکول شود. تصویب آییننامه کنترل ساختمان در کمیسیون امور زیربنایی دولت، چالشهایی را بین وزارت راهوشهرسازی و سازمان نظاممهندسی ایجاد کرده و حالا این سازمان خواستار توقف موقت آییننامه شده است. کمیسیون امور زیربنایی دولت سرانجام پس از حدود سه سال از نسخه جدید آییننامه کنترل ساختمان که به گفته معاون وزیر راهوشهرسازی حاصل کار کارشناسی و مشورت با فعالان این حوزه بوده است، رونمایی کرد. اما سازمان نظاممهندسی میگوید قانون جدید مغایرت قانونی دارد و بدون لحاظ موارد اصلاحی تصویب شده است. تا جایی که رجبی، رییس این سازمان بنا داشت روز سهشنبه نشستی را با اصحاب رسانه برگزار کند که بنا به توافقاتی با وزارت راهوشهرسازی برای اصلاحاتی در آییننامه، نشست خود را لغو کرد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد