7 - 12 - 2019
خبر
خبرهایی از تغییر اندروید در گوشیهای داخلی
وزیر ارتباطات گفت: مدت زیادی بود که میخواستیم سیستمعامل اندروید را در گوشیهای ایرانی تغییر دهیم تا از استارتآپهای داخلی حمایت کنیم. این موضوع پیش نمیرفت تا اینکه اپلیکیشنهای داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به زودی نتیجه کار را اعلام میکنیم.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذریجهرمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که روز گذشته در استانداری البرز برگزار شد گفت: پیش از هر چیز لازم است از آمادگی البرز برای سیل ابتدای سال تشکر کنم. اقدامات خوبی انجام شد و گزارشهایی که به ستاد بحران کشور رسید حاکی از آمادگی خوبی بود.
وی در ادامه به وضعیت بودجه کشور اشاره و اعلام کرد: دولت در سال ۹۸ بودجه را ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و با احتساب فروش ۵/۱ میلیون بشکه نفت ۵۵ دلاری به مجلس داد که در ادامه این بودجه به ۴۴۸ میلیارد تومان تبدیل شد.
ایران بیش از ۹۳ میلیون مشترک تلفنهمراه دارد
تعداد مشترکان تلفنهمراه ایران تا پایان سال گذشته، به بیش از ۹۳ میلیون رسیده است. به گزارش ایسنا، تعداد مشترکان اپراتورهای تلفنهمراه در سال ۹۷، ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ است و در مقایسه با سال ۹۶ که آمار ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ داشته، رشدی نزدیک به پنج میلیون را نشان میدهد.
از طرفی ضریب نفوذ تلفنهمراه تا پایان سال ۹۷، ۳۴/۱۱۳ درصد بوده که در مقایسه با ضریب نفوذ ۵۳/۱۱۰ درصدی تا پایان سال ۹۶، حاکی از نزدیک به سه درصد افزایش است. همچنین پوشش جادههای اصلی و فرعی ریلی به ۶۵/۸۶ درصد رسیده است که در مقایسه با آمار ۸۲ درصدی در سال ۹۶، رشد ۴ درصدی را نشان میدهد. بررسی سهم اپراتورهای تلفنهمراه از ۹۳ میلیون مشترک، نشان میدهد ۲۹/۵۲ درصد متعلق به شرکت مخابرات ایران (همراه اول)، ۴۵/۳۶ درصد متعلق به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، ۲۴/۴ درصد متعلق به شرکت خدمات ارتباطی رایتل و ۲/۰ درصد سازمان منطقه آزاد کیش است. طبق آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشتر بودن ضریب نفوذ سیمکارت از ۱۰۰ درصد، نشان میدهد که تعداد سیمکارتهای موجود از جمعیت ایران بیشتر است که این موضوع اگرچه میتواند حاکی از چندسیمکارته بودن افراد باشد، اما نشان میدهد به احتمال زیاد کمتر کسی در ایران حضور دارد که حتی یک سیمکارت هم نداشته باشد.
هک پمپهای بیمارستانی جان بیماران را تهدید میکند
موسسه امنیتی سایبر امدیایکس از شناسایی دو آسیبپذیری خطرناک در پمپهای تزریق پرکاربرد بیمارستانی خبر داده که به هکرها امکان کنترل از راه دور آنها را میدهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز ضمن تایید این موضوع وجود آسیبپذیری در پمپهای بیمارستانی آلاریس را تایید کرده است. پمپهای یادشده برای انتقال مایعات به بدن بیماران به شیوهای کنترل شده به کار میروند. هکرها با نصب بدافزار روی برد رایانهای این پمپها که مجهز به ویندوز سیای هستند، میتوانند کنترل آنها را به طور کامل در دست گیرند و حتی آنها را خاموش و روشن کنند. آسیبپذیری مذکور تا بدان حد جدی است که به هکرها امکان صدور فرامین مختلف و کم و زیاد کردن مقدار مایعات در حال انتقال به بدن افراد را میدهد. این کار میتواند سلامت بیماران را به خطر اندازد و حتی موجب مرگ آنها شود. به بیمارستانهای آمریکایی که از این پمپها استفاده میکنند توصیه شده نرمافزار نصبشده روی آنها را به روز کنند تا جلوی چنین سوءاستفادههایی گرفته شود. اجرای حمله هکری علیه این پمپها تنها در صورت استفاده از نرمافزار قدیمی آنها ممکن است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد