18 - 12 - 2019
خبر
واکنش پلیس به ادعای حامد زمانی پس از دستگیری در فرودگاه
ایسنا- دستگیری خوانندهای به نام حامد زمانی و یکی از همراهانش در فرودگاه مهرآباد همچنان حواشی را به دنبال داشته و در تازهترین اظهارنظرات، این فرد در گفت وگویی ویدئویی مدعی شده که ماموران پلیس او را مورد ضرب و شتم قرار دادهاند؛ ادعایی که سخنگوی نیروی انتظامی آن را رد کرده است.
سردار احمد نوریان درباره ادعای مطرح شده از سوی این خواننده درباره برخورد پلیس با خودش در فرودگاه مهرآباد گفت: توضیحات در این زمینه از سوی رییس پلیس فرودگاههای کشور ارائه و مشخص شد که فرد همراه این خواننده اقلام ممنوعه همراه داشته که اقدامات قانونی در این زمینه انجام شد.
او در مورد مصاحبه اخیر این متهم و ادعای اینکه پلیس به وی شوکر زده و او را مورد ضرب و شتم قرارداده است، گفت: چنین مسالهای نبوده و شوکر و ضرب و شتم نبوده است. در فیلمهایی هم که وجود دارد ایشان در حال داد و فریاد با ماموران پلیس است، در حالی که ماموران در حال انجام وظیفه خود بر اساس قانون بودند.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه برای ما تفاوتی ندارد که چه کسی تخلف کرده باشد و حتما با آن برخورد خواهیم کرد، اظهارکرد: در این موضوع نیز فرد همراه این خواننده اقلام ممنوعه داشته و به همین دلیل ماموران برای بررسی بیشتر او را به بخشی دیگر انتقال دادهاند که متاسفانه این خواننده رفتار نامناسبی از خود نشان داده است. نوریان تصریح کرد: با این وجود من از پلیس فرودگاه خواستم تا فیلمهای خود را به ما بدهند تا بررسیهای بیشتری در این زمینه انجام شود، اما بحث شوکر و ضرب و شتم مطرح نبوده است.
تغییر محل مراسم تشییع پیکر حسین آهی
محل برگزاری مراسم تشییع پیکر حسین آهی از حوزه هنری به مسجد بلال صداوسیما تغییر کرد. حافظ آهی پسر این شاعر، پژوهشگر و گوینده رادیو با اعلام این خبر گفت: مراسم صبح امروز از مسجد بلال صداوسیما برگزار میشود و پیکر ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم تشییع پیکر حسین آهی که پیشتر محل برگزاری آن در حوزه هنری اعلام شده بود، با حضور خانواده و خویشاوندان او و اهل ادبیات و شعر از مسجد بلال صداوسیما واقع در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان بلال حبشی برپا خواهد شد.
همچنین مراسم ترحیم این شاعر و گوینده روز شنبه، ۱۲ مرداد ساعت ۱۴ در مسجد بلال برگزار خواهد شد. حسین آهی، شاعر، پژوهشگر و گوینده متولد آذر سال ۱۳۳۲ بود که بر اثر سرطان غدد لنفاوی از دنیا رفت. او مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و شامگاه دوشنبه، هفتم مردادماه در منزل درگذشت.
«تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ از جمله برنامههای پرطرفدار زندهیاد حسین آهی بود.
او تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن بر زبانهای فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آنها صاحبنظر شد.
اولین پژوهشهای او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمره میدهد تا آنجا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده بود که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر محمدرضا شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را برانگیخت. اخیرا نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگیهای این اثر اشارهای داشته است.
«مانترا» در شهر کتاب رونمایی میشود
مراسم رونمایی از آلبوم «مانترا» به آهنگسازی و نوازندگی سام اصفهانی روز جمعه یازدهم مرداد با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله نادر مشایخی، هوشیار خیام،مانی جعفرزاده، رضا فرهادی و بهنام ابولقاسم در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار خواهد شد.
«پانوراما گردانیه (بر اساس گوشه گَردانیه از دستگاه نَوا)»، «پانوراما گیلانه (بر اساس دستگاه دشتی و موسیقی گیلان زمین)»، «پانوراما پاوَموری (بر اساس مقام پاوَموری؛ مرثیهای سوزناک در غم عزیز از دست رفته از مقامات مجلسی و باستانی تنبور- تقدیم به حادثه تلخ کرمانشاه ۱۳۹۶)»، «کولی (والس)»، «به خاطرِ آفتابِ یکشنبه»، «مرثیهای برای درخت» قطعاتی هستند که در این آلبوم توسط انتشارات «ماهور» برای مخاطبان گنجانده شده است.
سام اصفهانی آهنگساز، نوازنده پیانو و مدرس دانشگاه است. وی دانشآموخته رشته موسیقی با گرایش کارشناسی نوازندگی و کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است. نوازندگی پیانو را از کودکی نزد اساتیدی چون: فرزانه، مرحوم دبیری، گُلی آغاز کرد و دوره تکمیلی را نزد پرفسور کلارا بوکوچاوا گذراند.
وی در زمینه آهنگسازی و سایر آموزههای تخصصی موسیقی از محضر هنرمندانی چون فرید عمران، احمد پژمان، حسین دهلوی، حسن ریاحی، کامبیز روشن روان، امیر اسلامی، مسعود ابراهیمی بهره برده است.
در توضیح سام اصفهانی برای این اثر آمده است: «فارغ از سبک و سیاق، خلق اثر، قراری است برای ثبت بیقراری احوال خالقاش. حربهای است به عبور از خمشهای روزمره و اعجازیست تابیده از دنیای درون خالق به منظر هستی.
انتخاب عنوان «مانترا» علاوه بر قرابت و شوق من به نگرش شرق و ارتباط معنایی با فضای موسیقی حاضر، کنایهای است از اصواتی که اندیشه را به مقصد رهایی رهسپار میکند. مانترا آوا یا کلمهای است تکرارشونده با صوتی مشخص که در ریشه سانسکریت، از دو بخش «مان» به معنای فکر کردن و «ترا» به معنای آزاد شدن است، توالی مکرر این آوا در مراقبه، امواج مغز را به سطحِ خلسهوار آلفا میرساند و ذهن مشوش را رهسپار فراغتی مسکوت میکند.»

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد