17 - 05 - 2022
روابط عمومیها در خطمقدم تصویرسازی صحیح برای جامعه باشند
«جهانصنعت»- وزیر امور اقتصادی و دارایی در آستانه روز روابط عمومی و در گردهمایی مدیران ارتباطی وزارت اقتصاد مهمترین کارکرد روابط عمومیها را تصویرسازی درست برای جامعه دانست.
سید احسان خاندوزی در جمع مدیران روابط عمومی زیرمجموعههای وزارت اقتصاد گفت: ما غیر از خصومت خارجی و دشمنان و بدخواهان بیرونی و بیش از آنها، در یک کشاکش با جریانهایی از ذینفعان اقتصادی قرار داریم که با تحول و تغییر در نظام منافع اقتصادی مخالف هستند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به عبارت دیگر وضع موجود و سهمبریهای معوج و غلط فعلی که موجب فربه شدن برخی جریانهای اقتصادی شده، مهمترین مطمح نظر آنان است و هر سیاست، نگرش و نظارتی که در پی این باشد که نظام سهمبری غلط موجود را تغییر دهد و آن را به نفع اکثریت و منفعت عمومی تغییر دهد با سیلی از فشارها و برچسبها مواجه میشود.
وی با بیان اینکه مصادیق این برخورد منفعتطلبانه علیه تحولات اقتصادی زیاد است، گفت: در حوزه مالیاتی اقلیتی هستند که باری از نظام اقتصادی کشور برنمیدارند و اگر عادلانه پیش برویم باید بیش از این در نظام مالیاتی نقش داشته باشند و در نظام بانکی، حوزه مناسبات گمرکی و… این موارد وجود دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: درخواست من این است که مدیران ارتباطی و روابط عمومی و همکارانمان در این بخش جایگاه خود را بازخوانی کنند. باید توانمندترین و باهوشترین نیروهای سازمانها برای روابط عمومیها انتخاب شوند، زیرا روابط عمومیها و جایگاههای ارتباطی هستند که در صف اول تبیین درست سیاستها و چشماندازهای آن برای مردم قرار دارند.
خاندوزی تاکید کرد: اگر بتوانیم این تصویرسازی را به خوبی در ذهن مردم ترسیم کنیم بدون شک جامعه فهیم و منصف ایرانی همراهی بیشتری با سیاستهایی که در جهت منافع ملی و بلندمدت اجرا میشود، خواهد داشت. اصلاحات یارانهای کشور از جمله همین موارد است که این روزها این سیاستگذاری در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه نباید در حوزه ارتباطی و به خصوص اجرای سیاستهای اقتصادی جای اصل و فرع تغییر کند، اظهار کرد: هر تحول اقتصادی با مشکلات و چالشهایی روبهرو است اما باید مسیر را برای افکار عمومی به خوبی ترسیم کنیم و به مردم نشان دهیم که سیاستها در مسیر درست در حال اجرا است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد