30 - 12 - 2019
مریخ یخ زد!
آژانس فضایی اروپا عکسی از سیاره سرخ با کاربران به اشتراک گذاشت که توسط «مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس» ثبت شده است.
به گزارش ایسنا، مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس تصویری زیبا از سیاره مریخ ثبت کرد که در آن لبه یک دهانه برخوردی مریخی قابل مشاهده است که سرشار از یخ است.
این تصویر در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ (در تابستان) و هنگام صبح زود گرفته شده است.
دهانه برخوردی که در تصویر دیده میشود، هفت کیلومتر وسعت دارد و به شکل کاسه است.
علاوه بر آن تابش آفتاب صبحگاهی در دیواره شمالی دهانه سبب شده این یخها بسیار درخشان شوند. همچنین یخ بخش بزرگی از دهانه و زمین اطراف آن را پوشانده است.
مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس یک پروژه مشترک در قالب پروژه اگزومارس بین سازمان فضایی اروپا و سازمان فضایی روسکاسموس روسیه است و ماموریت اصلی این فضاپیما، تصویربرداری از سیاره سرخ و بررسی جو آن محسوب میشود.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد