24 - 01 - 2020
خبر
آخرین آمار مصدومین زلزله کرمانشاه؛ ۷۷۱ نفر
۷۷۱ نفر بر اثر زلزله شب گذشته استان کرمانشاه، تا صبح روز دوشنبه به مراکز درمانی استان مراجعه کردهاند.
بر اساس اعلام مرکز راهبری عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (EOC) آمار مراجعین به مراکز درمانی شهرستانهای استان
به این شرح است:
سرپل ذهاب ۳۲۳ نفر، قصرشیرین ۱۰۹ نفر، دالاهو ۲ نفر، گیلانغرب ۱۷۴ نفر، ثلاث باباجانی ۵ نفر، پاوه ۲ نفر، اسلامآبادغرب ۴۷ نفر، جوانرود یک نفر
روانسر ۱۰ نفر. کماکان تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان در حالت آمادهباش قرار داشته و مشکل خاصی وجود ندارد.
وزیر بهداشت:
اهمیت دارو بیشتر از پراید است
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش دولت در تامین دارو گفت: کارهایی که برای سایر دستگاهها انجام میشود، برای حوزه دارو هم باید انجام شود.
به گزارش خبرگزاریها، حسن قاضیزادههاشمی در مراسم بهرهبرداری از خط تولید داروهای ضدسرطان و اماس عنوان کرد: مشکل نقدینگی جدی وجود دارد. شرکتها از دولت مطالبات خود را نگرفتند. در حالی که اگر پول آب و برق به دولت پرداخت نشود آب و برق قطع میشود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشک خدماتش را قطع نمیکند حتی اگر از تامین اجتماعی طلبکار باشد، گفت: اگر نیروهای ما پول تامین اجتماعی را ندهند ممنوعالخروج میشوند اما تامین اجتماعی مطالبات شرکتهای دارویی را پرداخت نمیکند. ما میخواهیم همان رفتاری را که در قبال تعهدات تامین اجتماعی و دولت دارند با ما نیز داشته باشند. خدمت ارائه شده، دارو و تجهیزات ارائهشده حالا باید پولش را بدهند.
هاشمی گفت: من که باید سلامت ایرانیان را مدیریت کنم بیش از ۵۰ تا ۶۰درصد وقتم گرفتار اموری است که ما نقشی نمیتوانیم در آن داشته باشیم. در حال حاضر دولت درگیر تکانهها و نوسانات ارز است که باعث شده در صنعت دارو برخی از مواد چندین برابر افزایش قیمت داشته باشد. وزیر بهداشت اضافه کرد: آقای حریرچی که نرخ تورم را به من نشان میداد گفت در ماه گذشته نرخ تورم ۶/۲ درصد بوده در حالی که در بهداشت و درمان ۷/۱ درصد بوده است. این یک افتخار است اما ما نباید خیلی دلخوش کنیم به اینکه هنر کردیم و توانستیم تورم را کنترل کنیم زیرا به هر حال ما هم تا یک جایی اجازه داریم کنترل کنیم تا صنعت نخوابد و خدمات آسیب نبیند. هاشمی با بیان اینکه ما به هیچ وجه اجازه نمیدهیم با جان مردم بازی شود، گفت: اگر نخواهیم با جان مردم بازی شود باید چه کار کنیم؟ باید هزینهها را درست کنیم وگرنه دچار کمفروشی میشویم یعنی در ماده اولیه تقلب میشود یا حتی مسائلی از این قبیل رخ میدهد. البته این بدان معنی نیست که دولت شانه خالی کرده است. دولت هم به نظر من اینجا سهم دارد و حتی سهمش خیلی پررنگتر از مجلس است، ولی ما در سایر خدمات ساز و کاری داریم که اجازه میدهد خودِ صنف، قیمت تمام شده را در نوسانات اعلام کند مثل سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرفکننده؛ بالاخره دارو مهمتر است یا پراید و سمند؟
او بیان کرد: هر کاری که برای دستگاههایی که حتی جان جوانان را میگیرد، انجام شده باید برای حوزه دارو و پزشکی هم انجام شود. مشکل اصلی نقدینگی و تعیین قیمت است و به نظر من منصفانه نیست که ما با سکوتمان رفتارهای بد را تایید کنیم.
رایزنی شورای شهر برای تایید حکم شهردار منتخب
اقتصاد آنلاین- سیدحسن رسولی عضو و خزانهدار شورای شهر درباره فرآیند تایید صلاحیت پیروز حناچی شهردار منتخب شورای اسلامی شهر تهران، توسط وزیر کشور گفت: وقتی میگوییم فرصت ۱۰روزه وزارت کشور برای تایید حکم، منظورمان ۱۰روز کاری است و با این اوصاف آخرین مهلت وزارت کشور برای تایید حکم، روز دوشنبه است. صدور حکم شهردار وفق قانون مستلزم تطبیق با ضوابط مصوب از اختیارات و وظایف وزیر کشور است.
او با اشاره به حاشیههای مربوط به تایید حکم حناچی، اظهار کرد: بیتابی برای حکم نشاندهنده ضعف و انفعال است، ما کار غیرقانونی نکردهایم و در موعد مقرر هم بنا بر اطلاعاتی که دارم حکم تایید خواهد شد.
رسولی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران به اندازه کافی رایزنی کرده است. باید اجرای مر قانون را مطالبه کرده و مراقبت شود تا شورای شهر و شهردار تهران در تله انفعال و تقابل قرار نگیرند. مصالح شهر اقتضا میکند ایشان بدون فوت وقت و با حداکثر مسولیتپذیری حکم را امضا فرمایند، در عین حال نباید این اقدام به مثابه هدیه به شورای شهر تلقی شود. هر نوع بدهکاری تلقینمایی احتمالی شورا و شهردار تهران در این خصوص در فضای رسانهای به صیانت از حقوق شهروندان و وزانت حوزه مدیریت شهری (شورا و شهردار) آسیب وارد کرده و ما را در تنظیم مناسبات حقه بعدی با مانع مواجه خواهد کرد.
آبان رفت، خبری از خط ۶ مترو نشد
مهر- دبیر کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درباره سرانجام خط ۶ مترو و قرارداد ۶۳۰ واگن توضیح داد.
محمدعلی کرونی، در پاسخ به این پرسش که سرانجام ۱۰ کیلومتر از خط ۶ مترو که قرار بود آبانماه به بهرهبرداری برسد گفت: با روند کنونی به نظر نمیرسد تا پایان امسال این بخش آماده بهرهبرداری شود.
او در ادامه در خصوص درخواست خرید اتوبوسهای دست دوم برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی گفت: به جای آنکه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز اتوبوسها به فیلتر دوده هزینه شود بهتر است قطعات لازم اتوبوسهایی که برای نبود قطعه در پارکینگها متوقف شدند هزینه شود. او ادامه داد: پیش از این نیز تهران تجربه خرید اتوبوسهای دست دوم داشت و از یک شرکت آلمانی اتوبوسهایی خریداری شد و در همان کشور نیز مورد بازسازی قرار گرفت باید ببینیم این اتوبوسهای دست دوم از کجا و با چه شرایطی تامین میشود در غیر این صورت بهتر است هزینههایی که قرار است برای خرید اتوبوسهای دست دوم شود صرف تقویت ناوگان فعلی شود.
او در خصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار بود به تدریج به متروی تهران افزوده شود گفت: در خصوص تقویت مترو با وجود آن که در مدیریت تازه شهری راهکارهای متعددی ارائه شده دریغ از یک گام برای عملی کردن این پیشنهادات، از ۶۳۰ واگنی که قرار بود وارد ناوگان شود، یک واگن نیز به این دوره از مدیریت شهری نمیرسد و تنها ۱۰ قطار در گمرک است که اگر هزینههای ترخیص آن تامین شود میتوانیم وارد خطوط کنیم.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد