20 - 07 - 2023
دادگاه لغو شد
ایسنا- دادگاه سپیده قلیان که قرار بود صبح دیروز به صورت بر خط برگزار شود، لغو شد. مسوولان این دادگاه (شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع شهید کچوئی) که با شکایت آمنهسادات ذبیحپور از سپیده قلیان به اتهام نشر اکاذیب قرار بود دیروز برگزار شود، در این باره اعلام کردند: با وجود حضور ریاست دادگاه و نماینده دادستان و نماینده شاکی و انتظار کافی و طولانیمدت توسط دادگاه و نظر به اینکه متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیههای فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد، لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد.
سپیده قلیان پس از آزادی در فضای مجازی خود اعلام کرد که آمنهسادات ذبیحپور در مراحل بازجویی او حضور داشته است. دادگستری کل استان تهران نیز در بخشی از اطلاعیهای که در این زمینه صادر شد، اعلام کرد: « دادگاه سپیده قلیان به دلیل عدم رعایت ضوابط و قانون از سوی وی برگزار نشد.
طبق برنامهریزیهای انجام شده، بسترهای لازم برای حضور دانشجویان رشته حقوق و دانشگاه علوم قضایی، کارآموزان وکالت، وکلا، اساتید دانشگاه و خبرنگاران به صورت برخط در این دادگاه فراهم شده بود.»
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ۲۲ فروردین سال جاری در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سپیده قلیان چند ساعت بعد از آزادی، بازداشت شد و اتهام او چیست؟ گفت: راجع به عفو مفصل صحبت کردیم و شرایط عفو و نکات آن را تبیین کردیم.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در قبال کسانی که مشمول عفو شدند اگر مرتکب جرم جدیدی شوند از الطاف عفو معیاری خارج خواهند شد، لذا قوه قضاییه مطابق موازین قانونی به جرائم جدید آنها رسیدگی و اتخاذ تصمیم میکند. پرونده خانم مورد بحث به ارتکاب جرم جدیدی که مرتکب شد در دادسرای عمومی و انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفته و پرونده متضمن کیفرخواست قانونی در ۲۸ اسفند سال گذشته به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است و خودشان اصرار به ارتکاب جرم داشتند و با تکرار و اصرار عمل خلاف قانونی را انجام داد و از فرصت عفو گسترده استفاده نکرد. وی درباره اتهام سپیده قلیان گفت: او مرتکب اهانت شده است.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد