17 - 03 - 2020
خبر
ثبت ۳/۴ میلیون تخلف رانندگی توسط سامانههای هوشمند
تسنیم- عضو هیات عامل سازمان راهداری از نیاز جادههای کشور به نصب ۴۰۰۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور خبر داد و گفت: این تعداد دوربین در دو پروژ ۲۰۰۰ عددی تعریف شده و سازمان برنامهوبودجه نیز با نصب ۲۰۰۰ دوربین اول به روش BOT کامل موافقت کرده است. مداح با اشاره به برنامههای در دست اقدام حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی حملونقل جادهای اظهار کرد: بحث هوشمندسازی حملونقل جادهای طی یک دهه گذشته در دستور کار سازمان راهداری و حملونقل جادهای قرار گرفت و تا امروز نیز شاهد دستاوردهای مهمی در این زمینه هستیم. وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجامشده، امضای قرارداد نصب و راهاندازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور بهصورت یکپارچه با شرکت مبین بود که ۱۱۲۰ سامانه تا ابتدای آذرماه سالجاری در دست بهرهبرداری قرار دارد. وی با اشاره به ثبت رکورد ۴۳۱۵۴۳۱ جریمه توسط ۱۱۲۰ سامانه یکپارچه ثبت تخلف عبور و مرور، تصریح کرد: این تعداد سامانه ثبت تخلف عبور و مرور برای محورهای شریانی کشور کافی نیست. برای بهرهمندی از مکانیسم سرعت متوسط استفاده باید حداقل فاصله بین دوربینها رعایت شود و بنا بر بررسیهای صورتگرفته از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، نیازمند نصب ۴۰۰۰ دوربین دیگر هستیم. وی یادآور شد: ۴۰۰۰ دوربین مورد نیاز در دو پروژه ۲۰۰۰ عددی تعریف شده که برای انجام مقدمات ۲۰۰۰ دوربین اول و آمادهسازی برای اجرا در ابتدای سال آینده هدفگذاری شده است. مکاتباتی نیز با سازمان برنامهوبودجه بر سر پیمان آن صورت گرفت که معاون رییسجمهوری و رییس سازمان موافقت خود را با اجرای BOT کامل اعلام کرده است. نماینده تامالاختیار رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگیهای قرارداد BOT کامل اظهار داشت: در این روش حدود هزار میلیارد تومان ارزش پروژه پیشبینی شده که طی پنج سال بهرهبرداری به پیمانکار پرداخت میشود. مداح افزود: این دوربینها غیر از تخلفات قادر به ثبت تمام ترددها نیز هستند، زمان سفر و تحلیلهای ترافیکی مبنی بر اینکه از چه شهری به شهری بر مبنای دو رقم پلاک، تحلیلهای مبدأ و مقصدی که در ایام خاص مانند ایام تعطیلات نوروز و سفرهای تابستانی و سایر تحلیلها قابل دسترس خواهد بود.
مهلت ۳ ماهه برای آسیبشناسی شهرسازی استانها
وزارت راه- معاون وزیر راهوشهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت یک تهران، رفع بدمسکنی در پهنه سرزمینی است، این اولویت را برای تمامی شهرهای کشور قابل تعمیم دانست و از مدیران معماری و شهرسازی استانهای سراسر کشور خواست با اولویت مسکن و همچنین حمل و نقل، آسیبشناسیهای شهرسازی را با همراهی انجمنهای مردمنهاد انجام و نتیجه را به معاونت معماری و شهرسازی ارائه دهند. محمدسعید ایزدی در جمع مدیران معماری و شهرسازی سراسر کشور، ضمن تاکید بر تهیه آسیبشناسی جامع شهری در هر یک از مناطق کشور و جمعبندی آنها در یک جلسه و ارائه به وزیر راهوشهرسازی جهت طرح شدن در نشست مشترک وزیر راهوشهرسازی با ریاست جمهوری، گفت: اخیرا وزیر راهوشهرسازی نامهای ابلاغ کرد که مضمون آن تاکید بر نقش شهرسازی در برنامهریزی مسکن بود و همه به آن واقف هستید که باید با این اولویت، فعالیتهای خود را در استانهای سراسر کشور دنبال کنید.
معاون وزیر راهوشهرسازی افزود: در طول سالیان گذشته همواره شکافِ عدم حضور شهرسازی در نظام برنامهریزی مسکن وجود داشته و همین شکاف نیز منجر به ایجاد مشکلات و عدمانطباقهایی شد که نتیجه آن را در ایجاد مسکنهای فاقد کیفیت در شهرها با اجرای طرح مداخله مستقیم دولت در مسکنسازی شاهد بودیم. بنابراین فعالشدن همه شما در استانها با رویکرد جدید بسیار مهم است تا بتوانیم به آسیبشناسیهای جامعی در این رابطه دست پیدا کنیم.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد