29 - 02 - 2024
ادامه اختلالات حملونقل دریای سرخ تا پایان ۲۰۲۴
غول کشتیرانی مرسک هشدار داد حملونقل کانتینری در دریای سرخ ممکن است در نیمه دوم امسال، همچنان اختلال داشته باشد.
به گزارش اویلپرایس، این شرکت دانمارکی با توجه به استفاده کشتیها از مسیر طولانیتر دماغه امیدنیک به جای ورود به آبهای خطرناک دریای سرخ، تاخیرها در حملونقل را پیشبینی کرده است.
چارلز فان در استین مدیر آمریکای شمالی مرسک در بیانیهای گفت: خود را برای ادامه وضعیت دریای سرخ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آماده کنید و زمان ترانزیت طولانیتری را در برنامهریزی زنجیره تامین، در نظر داشته باشید.
مرسک ناچار شده است ظرفیت اضافه کند تا زمان ترانزیت بیشتر بسیاری از کشتیهای خود را جبران کند و به برخی از غولهای خردهفروشی هشدار داده است که این هزینههای اضافی را به آنها منتقل خواهد کرد.
اختلالات در حملونقل در دریای سرخ و طولانی شدن مدت زمان ترانزیت محمولههای نفت، از قیمت نفت خام حمایت کرده است. همچنین جریان تجارت نفت را تغییر داده است، بهطوری که اروپا، نفت بیشتری از منابع نزدیکتر خریداری میکند و تقاضای قوی این منطقه، باعث افزایش قیمت نفت نیجریه شده است.
تحلیلگران شرکت مشاوره FGE روز جمعه در یادداشتی نوشتند: هر چند توازن نفت جهانی، در فوریه و مارس طولانیتر میشود، تغییر مسیر کشتیها از دریای سرخ، عرضه در بازار را محدود نگه میدارد، زیرا نفت بیشتری در کشتیها و نفت کمتری در خشکی وجود دارد. حداکثر ۶/۱ میلیون بشکه در روز نفت اکنون ناچار است مسیر طولانی را طی کند تا از دریای سرخ اجتناب کند. نیروهای یمن از نوامبر گذشته، در حمایت از مردم فلسطین در جنگ غزه، کشتیهای مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ، هدف حمله قرار دادهاند. در نتیجه، دهها شرکت کشتیرانی برای اجتناب از وقایع امنیتی دریای سرخ، یک مسیر ۴۰۰۰ مایلی دور آفریقا را دور میزنند که هزینهها و مدت سفر آنها را به میزان قابلتوجهی افزایش داده است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد