16 - 04 - 2024
ثبت هزار و ۲۴۰ شکایت در سامانه ملی سفر طی یک ماه
«جهانصنعت»- معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به آمار شکایتهای ثبتشده در سامانه۰۹۶۲۹ در ۲۴اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴فروردین ماه ۱۴۰۳ از ثبت یکهزار و ۲۴۰مورد شکایت خبر داد که بیش از ۹۰درصد آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: نظارتها و بازرسیها هم به شکل الکترونیکی و سامانهای از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ و هم میدانی توسط بازرسان استانی انجام میشود. مجموعه بازدیدها و بازرسیهای ثبت شده در سامانه جانا ۲۵هزار و ۷۱۲مورد بوده که از این تعداد ۱۲هزار و ۸۲۲مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۴هزار و ۶۴۷مورد مرتبط با آژانسهای خدمات مسافرتی و سههزار و ۵۱۶مورد مربوط به واحدهای پذیرایی بینراهی بوده است.
او افزود: هزار و ۲۳۶مورد تشویق، دوهزار و ۴۶۵تذکر، ۴۰۷مورد اخطار کتبی بوده است. همچنین ۵۴مرکز تعطیل یا پلمب شدهاند که پنج مورد مرکز اقامتی بودهاند. برات با اشاره به اینکه نظارت بر نرخنامهها بسیار حائزاهمیت بوده است، ادامه داد: سههزار و ۵۳۰مورد گزارش مربوط به نرخ دریافت شده و با ۹۲۳مورد گرانفروشی برخورد شده است. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تصریح کرد: استانهای تهران، خراسانرضوی و گلستان بیشترین و استانهای یزد و آذربایجانشرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را داشتهاند.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد