28 - 03 - 2020
خبر
آخرین وضعیت حسین محباهری
ایسنا- همسر حسین محباهری با بیان اینکه این هنرمند از بیمارستان مرخص شده گفت که حال عمومی او خوب است و در منزل خود دوران نقاهت را طی میکند.
مهتاب مقصودلو همسر حسین محباهری در گفتوگو با ایسنا درباره آخرین اوضاع جسمانی این هنرمند که مجددا حدود یک هفته پیش در بیمارستان بستری شده بود، بیان کرد: خوشبختانه حال عمومی او خوب است و ظهر روز گذشته(دوم دیماه) از بیمارستان مرخص شد.
او ادامه داد: او اکنون بعد از ترخیص از بیمارستان در منزل خود دوران نقاهت را طی میکند.
حسین محباهری از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون از سال ۵۳ به حرفه بازیگری وارد شده و در بیش از ۱۳۰ تئاتر و فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است. او حدود هفده سال است دچار سرطان لنف دست شده و مدتی قبل به دلیل بازگشت دوباره بیماریاش در بیمارستان بستری شده بود.
تام هنکس برای بیمارستانی مخصوص کودکان پول گردآوری میکند
مهر- تام هنکس بازیگر مطرح برنده جایزه اسکار به دنبال خرید و نوسازی یک اتومبیل کلاسیک سایرنا لهستانی است تا از آن به عنوان بخشی از یک کار خیریه برای بیمارستانی در لهستان استفاده کند.
تام هنکس قصد دارد این اتومبیل کلاسیک را برای حراج بازسازی کرده و عواید فروش آن را به بیمارستانی ویژه کودکان در شهر بیلسکو بیاوا در جنوب لهستان اهدا کند. این بازیگر آمریکایی در کلیپی کوتاه که در یوتیوب منتشر کرده گفته است که آماده کمک کردن است.
تازهترین خبر از پیشنویس شیوهنامه موسیقی خیابانی
ایلنا- احمد مازنی (رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس) با اشاره به جلسه روز گذشته این کمیته گفت: این جلسه در ادامه جلسات قبل به بررسی شیوهنامه مربوط به موسیقی خیابانی اختصاص داشت که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاههای مرتبط با این موضوع موظف شده بود شیوهنامه پیشنهادی را تهیه و ارائه کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: کلیات شیوهنامه موسیقی خیابانی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیته نظرات خود را درباره اصل موضوع و محتوای شیوهنامه مطرح کردند و مقرر شد ادامه بررسی به جلسه دیگری موکول شود.
رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره کلیات این شیوهنامه توضیح داد: اگرچه شیوهنامه موسیقی خیابانی در مرحله پیشنویس است ولی مساله اصلی آن ساماندهی موسیقی خیابانی است؛ به شکلی که هم شأن و منزلت هنرمندان حفظ شود و هم مردم بتوانند استفاده مناسب را از این هنر ببرند و از طرفی از پیامدهای منفی احتمالی این فعالیت جلوگیری و پیشگیری شود.
او درباره نقش کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در نقش قانونگذار در این مساله ورود نکرده است، بلکه قصد ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مختلف دارد و استنباط ما این است که در این مرحله، نیازی به قانونگذاری نیست.
مازنی ادامه داد: از آنجا که موضوع موسیقی خیابانی به دستگاههای مختلف اعم از هنری، انتظامی، امنیتی و نظامی مربوط میشود و با توجه به اینکه این موضوع از سوی رییس مجلس به کمیسیون فرهنگی محول شده، مساله را بررسی و پیگیری خواهیم کرد ولی فعلا برای امر قانونگذاری چیزی پیشبینی نشده است.
او با بیان اینکه کل حوزه موسیقی اصلا قانون مصوب مجلس ندارد، تاکید کرد: این امر جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این حوزه در کشور است؛ لذا اگر نیاز باشد شورایعالی انقلاب فرهنگی در امر سیاستگذاری یا مجلس در امر قانونگذاری ورود خواهد کرد ولی گام اولیه را معاونت هنری وزارت فرهنگ برعهده دارد.
برگزاری نمایشگاه چیدمان «بازنگری در خانه خیابان عبده»
«جهان صنعت»- نمایشگاه گروهی مکان- ویژه چیدمان با نام «بازنگری در خانه خیابان عبده» برگزار میشود. این نمایشگاه در خانهای خالی از سکنه برگزار میشود و پس از پایان نمایشگاه، این محل وارد پروسه بازسازی جهت تاسیس یک نگارخانه میشود. به دلیل مکان- ویژه بودن آثار این نمایشگاه، بیشتر آنها تنها در طول برقراری این نمایشگاه قابل دیدن هستند و بعد از اتمام آن به دلیل تغییرات اساسی بنا، تخریب خواهند شد.
کیوریتوری این نمایشگاه را تکین آغداشلو برعهده دارد و آثاری از بهادر ادب، تکین آغداشلو، امیرعلی ایزدی، سوده باقری تیرتاش، مهرنوش باقریدوست، امیرحسین ترکزاده، رعنا دهقان، سهیل راد، کسرا رفیعی، هدا زرباف،
رهام شامخ، اشکان صادقی و آرمیتا قصابی در آن به نمایش درمیآید.
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم تکین آغداشلو آمده است:
«بازنگری در خانه خیابان عبده» نمایشگاهی از آثار چیدمان و نقاشی دیواری مکان- ویژه ۱۴ هنرمند است که در بنایی مسکونی و خالی از سکنه در تهران به نمایش درمیآید. پایههای فکری و کیوراتوریال این نمایشگاه ریشه در بازنگری، تصاحب و تحول مفهوم «خانه» از محلی آشنا و به نوعی سمبل روزمرگی و حریم خصوصی، به یک مدیوم هنری دارد. هنرمندان این نمایشگاه با تصاحب یا «اَپروپریاِیشن» این بنا، بازنگریای دارند نسبت به اندرونیترین فضاهای زندگی به قصد کشف، تغییر و نمایش دوباره آنها.
رشته اتصال این آثار، بازتعریف خصوصیترین مکانهای زندگی روزمره است: اتاق خواب، دستشویی، زیرزمین، استخر و غیره. امری که فیلسوف و تئوریسین دهه ۱۹۶۰ فرانسوی گیدبور، تحت عنوان «جغرافی روانی» آن را «محو شدن کامل مرز هنر و زندگی» تعریف میکند. او به همراه همفکران خود سعی در مقابله با جنبه بازاری/ سرمایهداری هنر و ارائه جایگزینی برای آن، توسط تصاحب فضاهای شهری نامرتبط با «نهاد هنر» و ایجاد رویدادهای هنری مستقل که وی آنها را «موقعیت» مینامید داشت. خانه خیابان عبده به این معنی یک «موقعیت» است برای بازنگری تجربی یک مکان جغرافیایی روزمره برای هنرمند و بازدیدکننده.»
افتتاحیه نمایشگاه «بازنگری در خانه خیابان عبده» جمعه ۷ دی، ساعت ۴ تا ۹ شب برگزار میشود. این نمایشگاه تا ۱۴دیماه به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، شماره ۷ برپاست و علاقهمندان میتوانند ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب از این آثار دیدن کنند.

لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد