18 - 06 - 2024
نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد
ایسنا- مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی به کار میرود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود، کسر یا با تاخیر به دست گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست پس از بررسی ارزش اظهارشده از سوی صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت میکند.
کاوه دولتی درباره بیمه کالاهای پستی اظهار کرد: ما در پست عنوان بیمه را نهتنها در پست ایران بلکه در پست دنیا بیمه را صرفا به موضوع بیمه ابلاغ نمیکنیم و با کاری که ما انجام میدهیم متفاوت است.
او افزود: بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمهگذارها و شرکتهای بیمه انجام میشود اما ما حق تعهد جبران خسارت را براساس شرح خدمات و SLA که با مشتریان داریم، پرداخت میکنیم، بنابراین به آن تعهد جبران خسارت میگوییم که آن هم معنای خاص خود را دارد.
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه تعهد جبران خسارت در چه موقعیتهایی اتفاق میافتد، تشریح کرد: این تعهد در جایی به کار میرود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود کسر شود یا با تاخیر به دست گیرنده برسد. تاخیر هم براساس سرویسی که ما به مشتری ارائه میدهیم متفاوت است. بهطور مثال سرویس مرسولات ویژه ما به این صورت است روزی که مرسوله تحویل پست داده میشود یک روز بعد باید توزیع شود و به دست گیرنده برسد. سرویس مرسولات پیشتاز هم به این صورت است؛ از روزی که تحویل پست میشود ظرف مدت سهروز تحویل مرسوله به گیرنده انجام میشود.
دولتی ادامه داد: سرویسهای سفارشی ما کمیSLA آن پیچیدهتر از این است که در کلام به آن اشاره کرد، زیرا براساس زمان و مکان توزیع تفاوت دارد؛ یعنی از روزی که مرسوله تحویل پست میشود تا روزی که توزیع میشود هفتروز زمان میبرد. به گفته او، جبران خسارتی که پیشتر به آن اشاره شد در دو نوع انجام میشود؛ اگر فرستنده کالا مرسولهای به ارزش کمتر از دومیلیون تومان به پست تحویل میدهد در این صورت گیرنده میتواند در شرایطی که به مرسوله او آسیبی وارد شده باشد تا سقف دومیلیون تومان غرامت دریافت کند اما اگر مرسولهای که تحویل پست میشود مانند موبایل ارزشی بیش از دومیلیون تومان داشته باشد گیرنده یا فرستنده ارزش کالای خود را اظهار میکند دودهم درصد از ارزش کالا را به عنوان جبران خسارت دریافت میشود و بعد زمانی که اتفاقی رخ دهد به اندازه جبران خسارتی که مطرح شد پرداخت خواهد شد.
او در پایان تصریح کرد: مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است؛ یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیکترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یکهفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز پرداخت میکند. همچنین شهروندان میتوانند از طریق پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشنهایی امکان پیگیری وجود دارد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد