23 - 11 - 2024
نقش و اهمیت محصولات کنسروی در جهان
چین، بزرگترین مصرفکننده موادغذایی کنسروی در جهان است. پیشبینی میشود که بازار غذاهای کنسروشده چین از سال 2023 تا 2033 میلادی بالاترین رشد سالانه را با 6درصد ثبت کند تا به اندازه کل بازار نزدیک به 6/26میلیارد دلار آمریکا دست یابد. چین بهدلیل جمعیت زیاد خود، بخش قابلتوجهی از بازار جهانی غذاهای کنسرو شده را به خود اختصاص داده است. علاوهبر این، مقدار موادغذایی کنسروشده مصرفشده هرساله در نتیجه شهرنشینی سریع و نفوذ گسترده فرهنگ غربی بیشتر میشود.
در بازار جهانی غذاهای کنسروشده، منطقه آسیا و اقیانوسیه سریعترین رشد را دارد، بهویژه در دستههای گوشت کنسروشده، غذاهای دریایی و میوههای وارداتی. کنسرو گوشت خرچنگ در مقادیر قابلتوجهی به کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره وارد میشود و یکی از مقاصد مورد علاقه بازیگران بازار غذاهای کنسرو شده در این بخش خاص است. با توجه به افزایش تقاضا برای مواد غذایی کنسروشده، هند این روزها به یک بازار بسیار پرسود برای شرکتهای کنسروی تبدیل شده است. انتظار میرود روابط تجاری رو به رشد هند با بسیاری از کشورهای اروپایی، بازار مناسبی را برای صادرکنندگان کنسرو در این کشور ایجاد کند.
پیشبینی میشود که بازار غذاهای کنسروشده طی سال 2023 تا 2033 میلادی شاهد رشد متوسط سالانه 2/4درصدی باشد. درحالیکه تخمین زده میشود که تا سال 2033 میلادی ارزش خالص بازار جهانی غذاهای کنسروی به ارزشی نزدیک به 6/25میلیارد دلار برسد. بازار جهانی غذاهای کنسروی همچنین بهدلیل مزایای بهداشتی مرتبط با مواد غذایی کنسروشده قرار است به نرخ رشد بالاتری دست یابد.
استفاده از ماهیهای کنسروشده در آشپزی ژاپنی بهویژه ماهی سالمون و ماهی تن که باعث بهتر شدن طعم و بافت غذا میشود، عامل اصلی استقبال از کنسرو در این کشور است. انتظار میرود چنین الگوهایی فرصتهای بیشتری برای گسترش بازار موادغذایی کنسروشده در سایر نقاط جهان نیز ایجاد کند.
گسترش تجارت موادغذایی کنسرو شده با افزایش تقاضای مشتریان برای موادغذایی آماده در کشورها به ثبت رسیده است. علاوهبر این، افزایش متخصصان شاغل در همه کشورها و کاهش زمان پخت و پز تاثیر مطلوبی بر فرصتهای بازار غذاهای کنسروی داشته است. انتظار میرود چنین مزایای متعددی به افزایش شدید فروش غذاهای کنسرو شده ادامه دهد و در آینده نزدیک این تجارت را بسیار سودآور کند. گوشت خرچنگ پاستوریزه و کنسرو شده پس از کنسرو ماهی تن که در کشورهای آسیا و اقیانوسیه به بازار عرضه میشود، دومین غذای دریایی کنسروشده محبوب است.
طبق گزارش بررسی بازار غذاهای کنسروشده در سال2022 میلادی، غذاهای دریایی کنسروشده عمدهترین نوع محصول درآمدزا در تقریبا همه مناطق است که آن را به بزرگترین بخش این صنعت تبدیل میکند. از سوی دیگر، سهم بازار سایر محصولات کنسروشده مانند گوشت میوه و سبزیجات محدود است زیرا یافتن و خرید میوه و سبزیجات بسیار آسان و ارزان است. جالب اینجاست که امروزه با گسترش کانالهای توزیع آنلاین، سهم این نوع محصولات نیز رشد بسیار مثبتی را تجربه میکند. پیشبینی میشود بهویژه بخش میوهها و سبزیجات کنسرو شده، شاهد رشد سالانه 5/4درصدی باشد.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد