19 - 06 - 2018
گول گارانتی لوازمخانگی را نخورید!
در حال حاضر بسیاری از شرکتهای واردکننده در حوزه لوازمخانگی فقط محصول را به ایران وارد میکنند و خدمات پس از فروش را از دیگر شرکتها میخرند. این در حالی است که به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی، این شرکتها وجود خارجی ندارند به طوری که ۸۰ درصد از کارتهای گارانتی تقلبی است و شرکتی برای آنها به ثبت نرسیده. علی جمالی به ایسنا گفت: شرکتهای خدمات پس از فروش متقلب اکثرا در واحدهای مسکونی مستقر هستند و کارتهای گارانتی خود را با قیمت ناچیز در اختیار واردکنندگان قرار میدهند.
او خاطرنشان کرد: شرکتهای خدمات پس از فروش متعددی در کشور به ثبت رسیدهاند که واردکننده محصول نیستند و از شرکت مادر و تولیدکننده خارجی یا داخلی هیچگونه مجوزی برای فعالیت ندارند. این در حالی است که حتی به اتحادیه برای دریافت جواز کسب و مجوز فعالیت حرفهای مراجعه نکردهاند. جمالی تاکید کرد: خدمات پس از فروش پل ارتباطی میان مشتری و تولیدکننده است که در دنیای امروزی شرکتهای بینالمللی بیشترین میزان درآمد و سود خود را متمرکز بر خدمات پس از فروش کردهاند.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی یادآور شد: شرکتها با خدمات پس از فروش میتوانند بازار فروش بسیار مناسبی را از آن خود کنند اما توجه به این موضوع در کشور باعث شده بازار فروش، شرایط مناسبی نداشته باشد. وی ادامه داد: در حال حاضر اتحادیه، قدرت اجرایی برای برخورد با فعالیت شرکتهای خدمات پس از فروش غیرمجاز و شرکتهایی که چند برند را بدون دریافت مجوز از شرکت تولیدکننده پشتیبانی میکنند، ندارد.
وی خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ دلار بر بازار تاثیرگذار بوده و با دلار آزاد قطعات خریداری میشود که اگر توانایی دریافت ارز برای تمام شرکتهای مجاز وجود داشته باشد، میتوان بر بازار نظارت داشت اما در شرایط فعلی امکان نظارت وجود ندارد.
به طور کلی میتوان گفت که شرکتهای خدمات پس از فروش اجازه دریافت مالیات بر ارزش افزوده برای ارائه خدمات ندارند اما برخی از شرکتها به دریافت مالیات بر ارزش افزوده میپردازند که خلاف قانون است.
لطفاً براي ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب كاربري خود بشويد